Sv: protein ?

2 kg korn skulle inte vara något problem. Se bara till att ha ett bra mineralfoder med lagom ca/p kvot anpassat för fodring med spannmål, vilket nästan alla kraffts mineraler ( iaf blå och röd) är och även hippos bassortiment.

har MINER blå just nu. :)
 
Sv: protein ?

Även om det inte innehåller tillräckligt med protein så är GROVFODER det viktigaste för hästen. PRoteinet kan du ju lägga till med lämpligt kraftfoder eller som andra sagt lusern (som jag eg tycker ofta är bättre än kraftfoder). Kan ingen hjälpa dig med en korrekt foderstat som utgår från grovfodret?

jo, jag fick hjäpl i stallet där han stod när ja köpte honom. det var där de hade det proteinfattiga hösilaget.. men nu föyttade jag ju honom igår och där är hö. men de hämtar vi in var månad så det är rätt svårt o ta anlys, eftrsom det aldrgi blir samma typ :/
 
Sv: protein ?

*puttar*
provade med lucernpellets idag men det vra INTE alls populärt. åt inte upp maten :(

ngn annan som har erfarenhet av att sin häst inte ätit upp lucernpelletsen ? och isf, vad har ni bytt eller provat med ?

han måste ju få i sig mer protein...
 
Sv: protein ?

blötte du de? blanda med annan mat så kanske det går ned.
Min häst äter inte lucern, hon gillar det inte så henne ger jag kraftfoder med högre proteinhalt (mustang protein 140).
 
Sv: protein ?

Fullblodet - både kinkig och svårfödd - äter inte lusernpellets. Han kan peta i sig lite hackad strå om andan faller på, men honom får vi hålla på Hippo Alfa istället. Annars ser han ut som ett spjälstaket.
 
Sv: protein ?

blötte du de? blanda med annan mat så kanske det går ned.
Min häst äter inte lucern, hon gillar det inte så henne ger jag kraftfoder med högre proteinhalt (mustang protein 140).

ja, självklart blötte jag det. vågar inte ge det torrt. men icke.. inte ens med betforvatten o morötter i. moroötter letade han dock upp !:D
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 439
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 307
Senast: Ise
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 353
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 599
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Avels fråga

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp