Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Jag fattar ingenting:confused: har en ponny som varit sjuk i några veckor men som blev bra och vi fick förja gå ut med henne mm. Innan...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: Lindis
·
Foder & Strö Jag hämtade pappret med hö-analysen idag av hon som jag ska stå hos från och med Maj. Är ju som de flesta extremt noga med att fodret...
Svar
2
· Visningar
1 124
Z
Hästvård Lite fångfunderingar...:confused: För att börja med att berätta min historia... Min 17åriga d ponny fick fången bekräftad 4/2-07 med...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: _Runaway_
·
M
Foder & Strö Mitt russ får idag hösilage, väldigt torrt, som tyvärr är oanalyserat. Han har nu fått fång och jag håller på att leta torrhö. Har hört...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: ameo
·
A
Foder & Strö Just nu käkar han Hestekraft och havre, salt, kalk,mineraler, och hö förstås. fick förut Lusern, men blev lite väl rund om magen...
Svar
5
· Visningar
1 155
·
H
Hästvård Hallå på er alla! Här sitter jag och funderar på hur det hela fungerar vid så milda vintrar som det har varit i år. Ute spirar gräset...
Svar
7
· Visningar
1 146
Senast: Madick
·
Hästvård En häst i stallet bajsa ut massor styngflugelarver i dag.... Hoppas de gör ett " kolla masken test" nu... För visst behöver det inte...
2
Svar
35
· Visningar
5 482
Senast: Lillemim
·
S
Foder & Strö okej. jag har då en liten 7månaders ardennerkille, som är otroligt bukig och knappt har en enda muskel på kroppen. nu vill jag ha...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 144
Senast: Jaba
·
S
Foder & Strö Vad skulle ni ge före foder till ett halvblod på 1,67. 16år. För tillfället helt otränad, just nu går hon på fri tillgång av hösilage...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: pinky
·
N
Foder & Strö Tänkte börja ge pålle lucern. men vilken sort ska man ha? (pellets, hackad strå, mix) Vad är det för skillnad?
Svar
12
· Visningar
2 202
Senast: Naggur
·
N
Foder & Strö Hej. Nu är det så att jag har ett varmblod (eller snart iaf) som tidigare gått på travet men de senaste åren varit till och från skadad...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Maija
·
S
Hästvård I förrgår upptäckte jag små "hack" i min hästs päls, även några små små hårlösa prickar/fläckar. Eftersom jag själv fått ringorm för...
Svar
1
· Visningar
1 012
Senast: Masse
·
H
Foder & Strö Jag har en fjordingsvalack på 12 år. För tillfället så får han ungefär 3dl havre per dag. Jag känner att han inte får tillräckligt med...
Svar
17
· Visningar
997
Senast: hila
·
C
Hästvård Har en gammal valack (33 år)som förra helgen fick kolik. Självklart så togs vet ut direkt som behandlade på plats. Symptomen minskade...
Svar
17
· Visningar
2 144
Senast: cia96
·
Hästvård Ddet kom en häst till stallet som hade ett par vita grejor i öronen. Nu 2 månader senare har nästan alla hästar vita grejor i öronen. Vi...
Svar
7
· Visningar
1 859
Senast: Natasja
·
Z
Foder & Strö Är det lämpligt att ge låt säga 5-10 hästar en hel ensilagebale (stavas) som de jämt har tillgång till? Undrar samma sak vad gäller...
Svar
8
· Visningar
804
·
Hästvård Funderar på hur de fungerar?? Har tidigare trott att har hästen fått ett överben så får den ha kvar det som skönhetsfel resten av livet...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: flashlight
·
S
Hästvård heej, några som har några tips om hur man får en skimmel vit nu på vintern när man helst inte vill tvätta dom ? :D
2
Svar
22
· Visningar
4 874
Senast: Yrla
·
Hästvård Min häst fick panik i hästransporten idag. Vi skulle bara lastträna och var därför på hemmaplan. Han gick snällt in, jag stängde och han...
7 8 9
Svar
171
· Visningar
23 588
Senast: rubytoo
·
B
Hästvård Jag har funderingar kring den så kallade hovbensförsänkningen då en av våra hästar kan ha råkat ut för detta. Hon är en 16årig...
Svar
2
· Visningar
2 688
Senast: Mike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur