bästa sätten att få en skimmel vit ?

Sv: bästa sätten att få en skimmel vit ?

Grejen är att han inte är lätt och tvätta, tar man fram svamp eller slangen blir han jättenervös och får diarré som rinner längs hela bakbenen. Samt att han inte står stilla för fem öre och han rullar sig i leran varje dag! Skulle behöva nåt mirakelmedel som inte sprayas på eller behöver vatten.

Har hört att man kan gnugga in kol..? Men de låter ju lite tvärtemot...tycker att den skulle bli mer skitig då :P

heej, några som har några tips om hur man får en skimmel vit nu på vintern när man helst inte vill tvätta dom ? :D

Potatismjöl är i en klass för sig!

Som någon annan skrev blöt området, ta på potatismjöl och låt torka. Vips så är området vitt. Fungerar synnerligen väl på gulvita skimmelsvansar.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
972
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
415
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 611
Mat Vi äter alltid hemagjord Pizza på fredagar och har nu köpt en pizzaugn och vill göra den perfekta pizzan :) Nu vill jag ha era tips på...
2
Svar
38
· Visningar
1 436
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka