Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Foder & Strö Hur mycket ska man ge för att det ska bli tex 30 g kalcium? :confused:
Svar
4
· Visningar
958
Senast: heidi maria
·
C
Hästvård Hej, min häst är geggig i ögonen, hade veterinär uppe för en annan sak, och då kollade hon så att tårkanalerna inte var täppte, och det...
Svar
3
· Visningar
1 188
F
Hästvård Min är att hästen står i sin box, men sedan när man skall ta ut den utomhus, är den full av brall och bus. Och då är ju vitsen...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 004
Senast: mimus
·
Foder & Strö För o nackldelar med bägge??? vilket är att föredra?
Svar
18
· Visningar
5 165
Senast: Carolrita
·
  • Låst
Hästvård Står i ett stall där det är krav på avmaskning 3 ggr per år.... :mad: Har skickat in prov till "kolla masken" och han är clean, men...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: Elin_B
·
  • Låst
Hästvård Visst är det väl dags att avmaska snart framåt sommaren? När på året och mot vad (vilka avmaskningsmedel) kör ni med?
57 58 59
Svar
1 166
· Visningar
81 085
Hästvård Igår va jag med hästen till hästkliniken pga lättare hälta och problem med gallor!! Efter hältutredning, röntgen och ultraljud ställdes...
Svar
8
· Visningar
8 049
S
Hästvård upptäckte vid 9 tiden imorse att ponnyn hade lite svullna kotor fram, Inte allt för mkt, men man såg det. Kände & klämde igenom benen...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Smultron92
·
  • Låst
Hästvård Finns det något alternativ till "kolla masken" lådorna? Har man fler än en häst så blir det ju inte så billigt precis. Ska i vår släppa...
Svar
9
· Visningar
1 275
Hästvård När jag tog in min ena unghäst i torsdags kväll så upptäckte jag att hon var rätt rejält svullen under ögat och jag fick absolut inte...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: gylle
·
  • Låst
Hästvård Vi har en hingst född maj 2007 som om ett par veckor ska flytta hemifrån. Ska han avmaskas innan han åker?
2
Svar
25
· Visningar
1 622
Senast: em76
·
Hästvård Som många säkert vet så har jag en kallblodstravare(9 år), dock aldrig travtränad eller startad men körd med speedcart dom första 4...
Svar
17
· Visningar
1 638
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Böjprov gjordes i veckan på min häst av en väldigt kunnig man. Hon var helt ren då vi inte böjde, men då vi böjde så markerade hon på...
2
Svar
32
· Visningar
2 127
Senast: isa__
·
Foder & Strö Ser ibland att en del ger sina hästar rivna morötter. Hur gör ni det rent praktiskt, och hur mycket morötter ger ni då egentligen...
Svar
17
· Visningar
3 508
Senast: fijja
·
Foder & Strö Finns det en liknande mineral som Miner vit?? Eller säljs Miner vit nån annanstans än på Granngården runt Stockholm.
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Radinka
·
Hästvård Någon som kan dela med sig lite tankar ang skillnaden mellan att tårikta en sko, alt använda CR. Den fysiska skillnaden på skon och...
2
Svar
28
· Visningar
4 639
Senast: Lindsen
·
B
Hästvård Kan hästen höja sin "normala" temp så det blir en högre som är normal ? /undrande ;)
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: blohme
·
Z
Hästvård jävla skit. Allt är bara jävla skit. Kom nyss hem från vet. Köpte en 4 åring, allt gick bra, hon kvalades till 4 års champ. men hoppade...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: MiaMaria
·
L
Foder & Strö Min kompis hästs foderstat har jag funderat på länge, hon har även frågat mig om hjälp med den och jag är inget expert på foder så jag...
Svar
15
· Visningar
957
Senast: Mirre
·
C
Foder & Strö Ja, se rubriken. Hästen ifråga, nordsvenskt brukssto på 8 månader, har fri tillgång dagtid i hagen och får så mycket hon orkar äta inne...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur