Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Oftast vill man ju hellre ha en lite för varm häst än för kall. Speciellt efter ett mer krävande träningspass. Vad finns det för risker...
Svar
14
· Visningar
2 710
Foder & Strö Jag skulle behöva lite råd. Hästen jag rider ska börja få linfröolja. Han är för smal och behöver få upp hullet. Jag har hört att...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: khisha
·
M
Foder & Strö Tänkte börja ge min pålle olja nu. Men jag är lite osäker på det, finns det t.ex. någon olja som man absolut inte får ge till hästar...
Svar
2
· Visningar
619
Senast: rocki
·
Hästvård Hejsan, nu är det så att min häst blivit halt. Höger fram, rätt så rejält. Verkade först vara en rejäl stukning, men nu har jag kommit...
Svar
2
· Visningar
692
T
Hästvård Kan man lämna in en häst på en kliniken för att få den avlivad? Tycker att alla där är så snälla där, vill inte köra till slakt och...
2
Svar
26
· Visningar
4 011
Senast: mumin
·
S
Hästvård misstänker att min häst har Parallellinskelning / pararellförskjutning. Benet under knät sitter inte i samma raka linje som benet...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Siggelina
·
T
Foder & Strö Hej! Vi har fått hem nytt hö och när analysen kommer ska jag räkna ny foderstat. I höstas använde jag mig av ett program på nätet...
Svar
12
· Visningar
1 704
Senast: godishanna
·
N
Foder & Strö Naggur flyttar till ett nytt stall nu på fredag. Där köper man sitt eget foder. Man får köpa av hon som har stallet men man köper då en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 713
Senast: raggsock
·
J
Hästvård Någon som varit med om följande eller har något förslag på vad det kan vara? Det började med att en häst i stallet fick feber och...
Svar
2
· Visningar
1 327
Senast: jordgubba
·
Foder & Strö Återigen har ett foder marknadsförts som "havrefritt" när det innehåller havre (visserligen havrekli, men det kommer ju från havre)...
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: boccia
·
V
Hästvård Det kanske är en dum fråga men kan man värma ur hältan om hästen har en hovbensrotation
Svar
2
· Visningar
975
Senast: vigmir
·
Hästvård Jag undrar vilka sprutor ett föl "måste" få? Jag tar hem min lilla när hon är 13 månader, ska hon ha någon då? Uppfödaren har...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: gulkiwi
·
Hästvård Eftersom detta verkar vara ett aktuellt ämne tänkte jag höra era synpunkter på spolning, klippning av hovskägg osv. Kan ju börja med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 953
Senast: gulkiwi
·
Foder & Strö Min häst behöver en radikal förändring i foderstaten och kommer att börja äta några nya kraftfoder. Så klart så vet jag att man ska...
Svar
14
· Visningar
1 124
Senast: HelenaHandberg
·
C
Hästvård Har hört talas om att det ska finnas en vitaminspruta man kan ge i samband med grundvaccinationen, att det skulle vara bra att ge till...
Svar
16
· Visningar
1 709
Senast: cafu
·
Foder & Strö ....har jag köpt idag. På kvittot står det Salsa linfrökaka, och det ser den ut att innehålla också. Men jag hade ju tänkt mig att det...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: fjordinghanna
·
Hästvård Min åring, som nu har boxvila pga skada, svettas ibland så att hon är blöt i pälsen. Hon har tjock päls, men verkar inte varm. Vi har...
Svar
13
· Visningar
1 000
Senast: MiaMaria
·
L
Hästvård Har ett halvblod som lätt blir svettig när hon arbetas ordentligt, är halvklippt och rids mest utomhus. Efter ett träningspass kan hon...
Svar
14
· Visningar
1 108
Senast: Bamse
·
S
Hästvård Kanske någon minns, hade en tråd förut om ett budjonny sto jag nyss tagit på foder, som led av proteinbrist. Här är de gamla korten...
Svar
7
· Visningar
1 198
Senast: soffii
·
Hästvård Jag vet att det finns liknande trådar men hittar inget som ger svar på mina frågor. Från att gå stadigt i form så började min häst i...
Svar
11
· Visningar
1 573
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka