Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Min kompis har en häst hos mig som har varit halt nu ca 2 veckor, på etta frambenet. Han har även haft lite feber och varit allmänt...
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: soffii
·
A
Hästvård Har ni några erfarenheter av hästpratare? Har ni låtit er häst tala med någon duktig hästpratare? Senast jag gjorde det var idag, när...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
22 335
Senast: phoenix
·
Hästvård vad tycker ni? är de onödigt att vaccinera mot det? de e ju en del trafolk som inte vaccinerar mot något. va e de för bieffekt som...
2
Svar
31
· Visningar
2 099
Senast: Nafayette
·
A
Foder & Strö Nu har jag bestämt mig för att lära mig det här en gång för alla, så ny kommer många frågor. Vad betyder MJ? Vad betyder %TS? Står...
Svar
13
· Visningar
1 045
Senast: Mirre
·
Foder & Strö Jag har en liten unghäst som nu varit skadad sedan i september och därför inte rört sig så mycket. Han har alltid varit otroligt...
Svar
8
· Visningar
793
Foder & Strö Från början gav jag fibergi låg och riven betfor och så vitamintillskott. Men så fick jag ta bort fibergin för hon fick för mycket...
Svar
12
· Visningar
2 140
Senast: Sofia-J
·
T
Hästvård Hejsan. Jag rider på ridskola och har gjort det i ett par år. Det är några saker jag alltid har undrat, men som jag inte har kommit...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 573
Senast: LaMaya
·
M
Foder & Strö Min ponny fårn 2 dl kor,1 morot/äpple och lite raps olja.jag blöder de så att de inte ska va dammigt!hur gör ni??:D
Svar
4
· Visningar
664
Senast: Tinuri
·
O
Foder & Strö Tycker ni att det är bra att blanda vetekli och betfor tillsammans ? :) Borde hästen få något mer än, Vetekli, Betfor, kraft grund och...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 904
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Ringt runt lite för att få tag på hö som skulle vara slaget tidigt just för det goda proteininnehållet till mitt dräktiga och sen...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: tinafinis
·
L
Hästvård Hej! Vi har fått ringorm i vårat stall och jag undrar ungefär hur länge det brukar ta innan man fått bort det? Hur länge måste man vänta...
Svar
6
· Visningar
969
Hästvård Eftersom jag har oturen att ha en pålle med fyra vita ben som alltid lyckas dra på sig massa mugg skulle jag gärna vilja ha lite tips...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 868
Senast: sushi
·
J
Foder & Strö Har en 4-årig valack som rids i genomsnitt 4 gånger i veckan, 2 pass i ridhuset och 2 ute i skogen om det inte är totalt skitväder.. Han...
Svar
15
· Visningar
1 126
Senast: Janniizen
·
Hästvård Någon som vet om Vetranquil kan ge biverkningar iform av magproblem? Ena veterinären påstår att det är skonsamt och borde inte vara...
Svar
2
· Visningar
1 287
Senast: Bialitt
·
C
Hästvård Har ett shettisto på 12 år som är dålig, har en allvarlig infektion i munnen pch håller på att tappa sina tänder, så hon ska tas bort nu...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
13 747
Senast: realist
·
X
Hästvård Min ponny beter sig konstigt. Jag börjar bli orolig att det är något som är fel. För några veckor sedan var jag ute och red med en...
Svar
10
· Visningar
1 082
Senast: nixa 324
·
Foder & Strö hej alla! jag har haft en tråd om min häst och med hjälp av alla er (:love::bow:) så fick jag reda på att det var proteinbrist. han...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 460
Senast: Tinuri
·
M
Hästvård Min häst har nåt sorts "utslag" eller vad man kan kalla det. Ställen på halsen och bogen där det var bort lite päls. Han har kliat det...
2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: minnisjasmin
·
F
Hästvård Hovisar och andra kunniga hitåt... Jag har googlat för att uppdatera mig ang fång. Och fångbehandlling av hovslagare för en bekants...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: _Sascha_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur