Hästpratare

Sv: Hästpratare

Var det riktat till mig?

njä, inte direkt... det var snarare riktat till alla id*oter här inne på buke som inte tänker på att det sitter folk bakom skärmarna och blir både ledsna sura och tvärförbannade(jag) när dom kommer med sina duktiga påståenden om saker och ting. tycker stämningen på buke är helt hemsk, alla ska vara bäst och duktigast, och om man inte gör som dom så ska man sälja sin häst och bli grisuppfödare eller något annat. :mad:
jag tycker att man ska respektera andra människor och deras tankar och åsikter, annars behöver man inte skriva alls.

njä, inte direkt... det var snarare riktat till alla id*oter här inne på buke som inte tänker på att det sitter folk bakom skärmarna och blir både ledsna sura och tvärförbannade(jag) när dom kommer med sina duktiga påståenden om saker och ting. tycker stämningen på buke är helt hemsk, alla ska vara bäst och duktigast, och om man inte gör som dom så ska man sälja sin häst och bli grisuppfödare eller något annat. :mad:
jag tycker att man ska respektera andra människor och deras tankar och åsikter, annars behöver man inte skriva alls.

Ok.

Så då tar vi bara efter din ton så blir allt bra?

;)

hmmmm...nä... jag är uppretad till tusen för tillfället, så min ton är nog inget vidare att ta efter.
blir bara så lessen när man tråd efter tråd ser folk trycka ner andra i sulorna, bara för att dom inte gör som alla andra. hör väl inte ens hemma i den här tråden när jag tänker efter...:/

Det är en sund inställning. Saken är bara den att vi alla har olika uppfattning om vad begreppet respektera innebär... och det är ett debattforum = olika åsikter förs fram. Men man kan gärna tänka på att göra det lite snyggt och på ett sätt som inte sårar!

Att kalla folk för idioter är inte så nyanserat det heller om jag ska vara lite krass :angel:

Att det här blir en het potatis är ju knappast något som förvånar. Den här typen av trådar brukar alltid bli mer eller mindre hetsiga, hästprateri, övernaturliga fenomen, spöktrådar etc. etc. brukar regelmässigt hamna i de här lägena. Sannolikt just för att de som tror är övertygade och de som inte tror är övertygade, sedan finns det en hel hoper sådana som jag som inte riktigt har någon uppfattning och som kan tänka sig att båda "parter" har rätt...

Jag kan för övrigt meddela att shire/clydesdaletråden har pågått i en evighet utan (såvitt jag kan minnas) ETT ENDA otrevligt inlägg från någon. Så visst finns det sådana trådar också!

Det är en sund inställning. Saken är bara den att vi alla har olika uppfattning om vad begreppet respektera innebär... och det är ett debattforum = olika åsikter förs fram. Men man kan gärna tänka på att göra det lite snyggt och på ett sätt som inte sårar!

Att kalla folk för idioter är inte så nyanserat det heller om jag ska vara lite krass :angel:

Att det här blir en het potatis är ju knappast något som förvånar. Den här typen av trådar brukar alltid bli mer eller mindre hetsiga, hästprateri, övernaturliga fenomen, spöktrådar etc. etc. brukar regelmässigt hamna i de här lägena. Sannolikt just för att de som tror är övertygade och de som inte tror är övertygade, sedan finns det en hel hoper sådana som jag som inte riktigt har någon uppfattning och som kan tänka sig att båda "parter" har rätt...

Jag kan för övrigt meddela att shire/clydesdaletråden har pågått i en evighet utan (såvitt jag kan minnas) ETT ENDA otrevligt inlägg från någon. Så visst finns det sådana trådar också!

nä, jag vet ju att det kanske inte är så smart att säga till folk att vara snälla idioter...:p , men jag riktade mig ju åtminstone inte till bara en person.... buke lyckades nästan med att få mej att sälja min åring, eftersom jag inte alls kunde klara av honom.. som tur va så gjorde jag inte det, men när man just har börjat undra vad man har gett sig in på, och hur i all världen man ska klara ut detta, så behövs det inte mycket för att slå undan benen på den osäkre...

vem är jag och vem är du att säga vad sanningen är??????
hela världen är full av mirakel.
hur förklarar vi djuren vid sunamin?
hur förklara vi blakes tester?
Ingen vet än hur ett liv blir till hur celler hittar rätt??
så jag tycker att allla får ha en åsikt en tro utan att trycka ner andra

Angående djur och tsunami.. Är det inte så att dom känner av skalv och liknande? Djur har väl mkt bättre förmåga att känna av naturkatastrofer än vad vi har...
Visst kanske man kan kalla det för mirakel, men skulle nog snarare kalla det för naturligt urval.. De som inte är "uppmärksamma och känsliga" för sådant överlever ju inte och för då inte generna vidare. Dessutom dog även en del djur där också, men uppmärksamades väl inte på samma sätt som människorna :)

Finns det fortfarande människor som man kan skicka hårstrån ifrån hästen och de kan sedan berätta för dig om hur hästen mår och vad den tycker och tänker? Tror ni på sådant också?

Jag undrar bara, om hästar kan telepatera... Varför har de då utvecklat sitt avancerade kroppsspråk? Där de bara behöver vinkla ett öra för att kompisen ska fatta? OM de kunde telepatera skulle de väl bara stå stilla och tänka??

Vi människor har kroppsspråk, talat språk och säkert mer vi kommunicerar med, men inte fasiken telepaterar vi.

Nä, utan tvekan kommunicerar vi med hästar hela tiden. De ger ut massor av signaler hela tiden. Vi måste bara ha hästkunskapen att tyda signalerna. Och förstå att hästar är hästar.

Som du förstår så tror jag inte alls på hästprateri.

Däremot hade vi ut en equiterapeut som direkt kunde läsa av vad vår häst var för en personlighet. Allt det han sa stämde. Bara genom att läsa av hållning, muskelspänning m.m.

Tänkvärt.

Norrland

hej.
jag har inte varit iväg med mina hästar, men med mina hundar. och jag vet att det fungerar till 100 % iaf hon som vi var hos. det va saker som hon berättade som absolut inte kunde tagit reda på. och allt stämde.
Ni som säger att om man känner sitt djur bra så behövs ingen "djurpratare" där tar ni väldigt fel. det handlar inte om att känns sitt djur och dess kroppsspråk. det är så mycket mer dom har att säga.
Den ena hunden som vi var iväg med. hon hade varit dålig en längre tid. hon va slö och seg, ville inte träna lr något. vi var hos veterinären ett flertal ggr, men dom hittade inget, så vi beslutade oss att åka till hon som vi har varit hos innan och pratat med våra hundar..då berättade våran hund att hon hade blivit dålig av ett litet kryp, vi kopplade det direkt till en fästing då. så vi åkte hem, ringde djurkliniken och bokade ett besök. vi kom dit och dom tog prover, och mycket riktigt hon hade borelia. så säg vad ni vill, men det fungerar

Har haft ute en mycket duktig hästpratare två gånger. Det har varit intressant att läsa vad hästarna "sagt". Allt hon skrev ner stämde väldigt bra.
Hon har inte hästprateriet som yrke längre då hon tyckte det var väldigt psykiskt ansträngande.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 257
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 039
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur