Fantastiskt bra gjort av dig!!! Du fixar det här! Och kommer ut på andra sidan med en ny underbar frihet.
Han, däremot, verkar sitta fast, fortfarande besatt. Försöker fortfarande kontrollera dig. Skulle det gå att sluta läsa hans inlägg? Släppa även den, en av de sista, krokarna?
Tack Det tror jag också. Jag vet ju att den jag älskade- den personen fanns inte. Han tog reda på allt om mig- för att göra sig till själsfrände. Jag var då i en relation och var rädd vilket jag sa många gånger. Rädd för vad jag kände, rädd att bli ensam, rädd att göra mitt största misstag. Han ägnade 7 månader att trygga mig 24/7.
För att sedan kunna ghosta (fast han visste från början att jag går sönder av det), ljuga, vara otrogen, manipulera, anklaga mig för minsta sak jag ödmjukt så, spela utmattad-introvert, trasig båtmotor mm. Lägga skuld på mig… jag ältade min skuld hela sommaren och gör än idag. Samtidigt har jag bara försökt anpassa mig, duga. Och fått mer skit. Allt från att ha svarat på medelanden för fort, fäst mig för hårt vid honom, verkar needy när han ghostat (1 medelande i veckan när han var borta länge), petat på honom när jag frågat hur han mått.
Han hade gjort ett nytt nick jag hittade av en slump. Svårt att avgöra om han ville bli hittad av mig eller inte. Nya nicket skapades dock när det var bra mellan oss. Men sättet han skriver på är sååå tydligt.
Det känns som att han vill testa, se om han får en reaktion. Numera skriver han som anonym då han fått mycket mothugg i det han skrivit. Sina ”inceliknade” trådar.
Jag tänker mig att i normala fall skriver man inte om sitt ex på samma forum man vet hon är på. Eller så överreagerar jag? versionerna är många. Idag var jag osund, båda hade gjort fel men det skulle jag aldrig erkänna. Sist var det ”hon hade en relation, jag veeet, min moral där, inte direkt stoltaste tiden i livet”, en annan ”hon tyckte nog om mig och det var ömsesidigt, tog slut på ett trist sätt, hoppas hon har det bra det förtjänar hon”…inte helt stabilt.
Svårt att veta. Det mer stör än berör mig numera. Lite KBT att utsättas för att se det där. Har i läxa att besöka platser vi varit på för att slippa bryta ihop av ångest. Har även fått i läxa att berätta istället för att vara tyst om det. Även om han har 10 olika versioner så har det hjälpt mig att jag fått 100 procent stöd än så länge att ”du är inte galen, han stämmer inte” när jag berättat historien.