Okej, jag hoppas att du är helt ärlig med terapeuten också, om hur mycket du funderar på och analyserar det han skriver där. Jag tänker att om du beskrivs som medberoende måste ju beroendet klippas, så att säga. Det måste så småningom gå att välja bort.
Men! Jag är ingen terapeut, hoppas bara det löser sig.
Tack, sistnämnda visar dessutom på en ödmjukhet.
Jag är helt ärlig mot dem. Är även med o en stödgrupp för jag har själv tyckt jag är helt knäpp ibland. Har skaffat mig enormt mycket kunskap om giftiga relationer.
Medberoendet för mig är att jag tycker synd om honom. Trots allt han gjort gör jag det. Jag tycker synd om honom och känner för honom. Det är en av hans masker. Att sammanfoga bilden av honom är något Kaj jobbar med.
Även att berätta historien irl för några utvalda för att se vad de tycker. Jag var superskeptisk men det skulle vara bra för att ta bort all skuld och skam från mig. Det funkade och har varit en stor blockering för mig. Så sakta men säkert. Att jag anlyserat honpm är inte v intresse för honom, utan ytterligare få in i huvudet ”han har manipulerat sönder dig, det är inte synd om honom”. Skumt kanske men det är det som rekomenderas.
Sen kan det se mycket ut i text, men resten av dygnet är jag ganska fri från honom.