3 månader sen blocken. Det fortsätter gå framåt långsamt men framåt. Fortsatt terapikontakt vilket är bra. Återigen långa stunder utan ångest och CPTSD har lugnat sig. Visst saker dyker upp, men jag går inte sönder. Läste en bok en av kvinna som varit med om samma sak, detta ghostande och velande från hennes person fick större konsekvenser för henne än mig. Men det peppar mig ändå att jag inte är ensam om att ha påverkats så. Av en sak som ”bara” innefattar psykisk misshandel, lögner och ghostande. Har flyttat min häst vilket gör att stallet är en rolig plats att vara på igen.
Enligt terpeuten är det väl några saker kvar- min traumabindning som ofta gör att jag ursäktar hans betende, mitt självtvivel och skuldbeläggande på mig själv och det där stora tomrummet som väl också var ett hål han fyllde. Som den inbitne introvert jag är så sänkte jag garden liksom och vi var 2 i min bubbla. Så en tomhet finns och en saknad av den som faktiskt aldrig fanns. Läser man om Narcissism så finns alla de konstiga ord jag fått lära mig med i hur han gjort. Gaslighting, Futurefaking, Stonewalling, ghosting, breadcrumbing osv osv
Men jag tror det kommer bli bra i slutänden och att jag får låta det ta tid.
Jag har inte hört av honom personligen, hans vänförfrågan ligger kvar oöppnad. Även om jag ibland VILL öppna och prata så nej!!! Detta är en person som inte GÅR att prata med.
Även sett en hel del trådar på forumet vi träffats i där han skrivit många inlägg. Många med ett ganska stort kvinnorförakt, lite åt incelhållet. MEN även om vår relation i många olika versioner. I vissa tar han på sig att han inte skötte det optimalt men lärt av sina misstag
, nån annan att jag nog tyckt om honom och det var ömsesidigt, en tredje att vi aldrig ens uttalat att vi var exklusiva så jag kunde inte ha såna krav på honom, en tredje att jag forcerat relationen så han behövt backa. Sen skriver han lååånga listor på saker han ser ner på som män gör med det att ”jag skulle aldrig göra såhär, det är bara tragiska människor som gör så”… samtidigt som det är hela listan på allt han gjorde mot mig. Som nån form av rättfärdigande. Senast idag skrev han om vår ”relation”. Det känns ganska sjukt. Dock som anonym idag men ändå, han vet att jag läser där…