Vad är detta?

Sv: Vad är detta?

de undrar jag med! men de var som sagt nån gammal orange "pringlesburk" med vitt pulver.

men de finns säkerligen lika morderna o säkert mer hälsosamma produkter nu.

Igår "avlusade" vi honom, jag fick ett sorts medel, som man sätter 10 ml på ryggen/manken och sen dras det in i blodet och lössen dör. Det funkade idag var killen mycket lugnare och kliade inget, då man även kollade så så man döda löss. De funka :love:

Vi tvättade honom även ikväll, och sen då vi va klara, gu va många löss som de fanns ovanpå "pälsen" efter att vi tvättat honom :eek:

Nåja, hoppas de försvinner en gång för alla :)

Fick även veta, att han hade varit på prov för nån månad sedan (före jag köpte honom) och där så hade dom haft höns och hästar i samma hus, och de får man ju inte för höns har massor med löss och sånt, då därifrån fick han de :/

btw, he kan händ att han ha fått lössen från nån annanstans å där han bodd, för där fanns me myki höns å sånt å men huvusaken e att vi för bort dem :)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 609
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
508
Senast: The Beast
·
Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
308
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka