Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst, ett 20årigt halvbloddsto har sedan några veckor tillbaka haft rinnande ögon - inte kletigt var utan bara rinnande. vad kan...
Svar
7
· Visningar
2 130
Senast: Fahlis
·
F
Hästvård Min unghäst har fått diagnosen av massören att hon har sned höft + ojämnt musklad bak, vilket gör att hon överbelastar ett framben och...
Svar
19
· Visningar
3 489
Senast: C_L
·
Foder & Strö Vet att det finns en hel del trådar om detta men ingen som passar mina frågor riktigt. Jag är en riktig novis gällande hösilage men...
Svar
9
· Visningar
1 166
Senast: Strajder
·
M
Hästvård Jag börjar misstänka att den utbredda "mugg" min häst har på bakbenen egentligen är regnskållor. Detta pga att hon har såna tovor som...
Svar
11
· Visningar
1 593
Senast: Jeeves
·
Foder & Strö En tanke som slog mig idag är denna nästan hysteri om foderstater och att man är en dålig hästägare som "fodrar med ögat". Sen släpper...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Thesen
·
A
Hästvård En kompis häst som står i mitt stall har under en längre tid blött näsblod. De gånger det hänt så är det alltid efter ridning. Han är en...
Svar
3
· Visningar
1 080
Senast: Ekblomma
·
Hästvård Stallägaren ringde nyss från stallet, hon hade tagit in hästarna för det har regnat hela dagen och nu skulle hon spola benen på min...
2
Svar
24
· Visningar
2 567
Senast: Ekblomma
·
S
Hästvård Har tid på klinik på torsdag för att undersöka en eventuell senskada. Har hört att veterinärerna gärna vill att benen inte ska vara...
Svar
2
· Visningar
974
Senast: lakrits
·
Hästvård Läste precis på tidningenridsports hemsida om hästförbud på badplatser pga att hästbajs kan innehålla ehec-bakterier. Det är ju...
Svar
5
· Visningar
2 529
Senast: Tinen
·
Hästvård Jag blir snart knäpp, vad är felet??? Har ett sto som är 21 år i år. Hon har under en tid stått o vilat väldigt mkt på sina bakben...
Svar
10
· Visningar
993
C
Hästvård Tandläkaren var ute hos oss idag, min ponny (24 år) har tappat en kindtand och det kan ev. vara tandlossning på G :cry: Det är ju...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Tinen
·
L
Hästvård Min häst står i ett tvåhästars stall. Den hagen vi använder till dom på vintern är samma hage som vi använder på sommaren. Men ska man...
Svar
12
· Visningar
998
Senast: Mynta2
·
A
Hästvård Skulle vilja veta om det är fler än min häst som har de här bekymren, och om ni överhuvudtaget tror att det beror på ömma hovar...
Svar
19
· Visningar
1 269
Senast: susanne
·
F
Hästvård Är det någon som har testat H**ks weight band? Bra? Finns det annat sätt än våg att väga hästen?
Svar
8
· Visningar
1 316
Senast: Cryptorchid
·
Hästvård Jag läste i en annan tråd (minns inte vilken) att någons hovslagare hade sagt följande angående fång: När linjen är 1/4 ner på hoven...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: dee79
·
Hästvård Djurskyddet är i farten här i stan ryktas det om och vårt stall ligger nära stan så det är nog stor chans på att de dyker upp. Vad...
Svar
10
· Visningar
1 443
Senast: Lippy
·
Foder & Strö Dräktigt sto med 3 månader kvar till beräknad fölning. Har nu fått rådet att öka givan till detta stoet.(shettis) Räcker det med att ge...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: arabia
·
K
Foder & Strö Kan ni duktiga hjälpa mig reda ut en sak? Om man har ett hö med en smr/MJ-kvot på drygt 5, bör man då fodra upp med protein trots att...
Svar
7
· Visningar
1 352
Senast: Korallen
·
Hästvård Jag undrar lite om de går att se på en häst om den kan eventuellt ha en lös benbit. Det är så att min häst är svullen på hasen och...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 301
Hästvård Hej min sköthäst har ett tag nu kissat lite konstigt. Han tar ganska god tid på sig innan han kissar och när han väl kissar så, ehm...
Svar
10
· Visningar
969
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka