Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej. Jag hoppas att jag skulle vilja få lite råd och tips eller om de är bara jag som oroar mig i onödan. Jag har en shettis/welsh 4...
Svar
16
· Visningar
6 953
Senast: Emmy_Ohl
·
Hästvård Är det vanligt att hästarna inte kommer igång med maten efter kolik? Hon hade gas kolik. Nu bajsar hon något lösa bajsar och dricker...
Svar
9
· Visningar
1 537
Senast: Anneli
·
W
  • Låst
Hästvård Tydligen så skall 5 droppar av sempers magdroppar (Apoteket) motsvara 3 liter provia. Sempers magdroppar används till spädbarn, men kan...
Svar
4
· Visningar
2 717
Senast: 95johsv
·
B
Hästvård Hej, jag har ett gammalt ponnysto som inte längre gillar att lyfta bakbenen, (har aldrig protesterat annars), hon visar tydligt att hon...
Svar
10
· Visningar
1 145
Senast: majabergman
·
Foder & Strö Nu försöker jag räkna ut hur mycket energi och så min kille får i sig, men behöver få hjälp med de här två frågorna: Hur mycket MJ är...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Gallardo
·
T
Hästvård Kanske är en dum fråga men hade ute tandläkaren för första gången nu för lite sen. Idag kom räkningen på posten och där står det...
Svar
18
· Visningar
1 311
Senast: bubbel
·
M
Hästvård Mitt 6 åriga varmblod blev för ca två månader sparkad på höger bak. Benet svullnade upp rejält och hon haltade mkt. Åkte till...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: isa__
·
H
Hästvård Halloj! I dag har min unghingst, 8 månader gammal, fått lite problem med sin mage. Allt verkar ha varit okej under natten och han åt...
Svar
2
· Visningar
2 007
Senast: Memphis Belle
·
P
Hästvård Hm, har för första gången ett sto hemma, och häromdan hittade jag vita prickar på juvret på henne... tvättade med ljummet vatten och de...
Svar
8
· Visningar
2 475
Senast: lillamy73
·
T
Hästvård Har en häst som haft problem med kotlederna fram. Han är behandlad och friskförklarad men är fortfarande lite stel. Vi ger honom...
Svar
7
· Visningar
782
Senast: strawberry cake
·
Hästvård Har lite hjärnsläpp, men om jag har på Arnika på benen, kan jag då sen lägga på värmebandage över. Inga lindor utan såna man knäpper på...
Svar
6
· Visningar
1 659
Senast: skuggan_
·
Hästvård har en 8 årig valack som har fått väldigt ont av patella nu denna vintern och han står gärna på höger bakben och sen står han och vevar...
2
Svar
25
· Visningar
1 867
Senast: sommarminne
·
Hästvård Hur mycket hjälper de? Vad brukar bli den mesta skillnaden, när hästen brunstar eller i allmänt? Finns det andra alternativ? Jag har...
Svar
19
· Visningar
2 536
Senast: Pinto
·
Foder & Strö Nu är det läge för hjälp! Min åring (född april -07) magrar ur och jag kan bara stå och se på. Han får massor med mat men inget...
2
Svar
30
· Visningar
2 659
Senast: ameo
·
R
Hästvård Nu känner jag att jag behöver lite peppning från några erfarna personer i detta forum. Känner att jag börjar deppa ihop lite och det...
Svar
7
· Visningar
1 220
Senast: Roadster
·
Foder & Strö Stod igår vid granngårdens hyllor för fodertillskott. Skulle införskaffa loppfrön/psylliumfrö. Tillverkare 1. 1,5kg 100%...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Kaki
·
B
Hästvård Kan en häst som har kissing spines inte visa ömhet om man klämmer på ryggen ?
Svar
3
· Visningar
889
Senast: tessiem
·
B
Hästvård Min kära häst har nu gått om kul i hagen och skrapat upp knäleden (bakbenet) och har enn stort öppet sår :cry: inte djupt så att det...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Elan01
·
S
Hästvård hej!! när är det dags att avmaska och vad ska jag avmaska med? min häst är 23. jag har avmaskat med ivomec förut....ska jag fortsätta...
2
Svar
29
· Visningar
2 479
Senast: Mynta2
·
C
Hästvård Är det någon som har någon fundering om vad det kan bero på? Kort historia om min killes klinikbesök mm: 22:e mars Åkte in till...
Svar
17
· Visningar
2 938
Senast: Uddatyp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka