Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Både min hund och katt har redan fått fästingar och jag har fått hälla på medel på dem men ska man redan behöva hälla på Switch på...
Svar
3
· Visningar
562
Senast: Egonson
·
F
Hästvård Tänkte bara höra om någon här har goda erfarenheter av artroskopi i led? Min underbara unghäst fick en sparkskada i somras på...
Svar
3
· Visningar
1 148
Senast: frogeyes
·
F
Foder & Strö Någon som har använt sig av det eller använder det? Vad tycker ni?
Svar
17
· Visningar
2 904
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Ja, som fråga lyder? Tex en bonde idag med analyserat löshö (minns ej värden). Han pressade efter beställning för 2,20. Sedan har...
Svar
12
· Visningar
1 709
Senast: Strajder
·
Foder & Strö bra? Jag hitta en bonde nu dock 4mil ifrån mig som har analys på sitt hö och jag vill helst ha det då det är det bästa. Är detta ett...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: Molin
·
T
Hästvård Hur ska jag få vita ben vita igen? De är bara leriga och grå/svarta..:( Spelar ingen roll hur mycket jag borstar....
Svar
9
· Visningar
934
Senast: bigganl
·
A
Foder & Strö jag har en ponny som är svårfödd men väldigt väldigt pigg, klarar inte av havre alls. vad ska jag ge henne? hon får en havrefri müsli...
Svar
8
· Visningar
811
Senast: mahlmt
·
Hästvård Min häst har slagit av en tand och veterinären drog ut den, men nu sa hon åt mig att jag skulle hålla extra koll och spola ur hålet...
Svar
12
· Visningar
4 339
Hästvård hej allihopa!! min häst har börjat tappa massa hår på frambenen och jag har ingen aning om vad det kan vara:confused: han har kala...
Svar
17
· Visningar
1 398
Senast: Switch
·
N
Foder & Strö Alltså helt seriöst......Om jag fattat det hela rätt, om jag vill byta från hö till ensilage, (vilket stallet jag ska flytta till har)...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 743
Senast: milly
·
Foder & Strö Hejsan! Min ponny faller ut lätt, även fast hon får mycket grovfoder och ganska mycket krafft. Jag undrar vilket slags foder som...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Bonita4
·
G
Foder & Strö Vad som går att läsa sig till så är majs helt ok att ge till hästar och man kan i många tabeller se dess innehåll. Majsen brukar vara...
Svar
19
· Visningar
3 009
Hästvård Är det fler som har hört att Jodopax är cancerframkallande? Gick en kurs på strömsholm där läraren påstod detta och jag blev...
Svar
4
· Visningar
3 322
H
Hästvård Om man låtit röntga hästens haser och en duktig veterinär kollat på plåtarna och sagt att det ser OK ut, kan man lita på det då eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 821
Senast: hopp_o_galopp
·
Hästvård Tänkte kolla vad ni tycker: Ska fjordingar ha stubb man eller kan du ha hängande man?
2 3
Svar
44
· Visningar
4 953
Senast: Jejan
·
U
Hästvård jag lindar min pålle över nätterna och får därför åka extra till stallet varje dag, vilket kostar pengar och tar tid..även ifall jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 846
Senast: BitterAss
·
Hästvård Ingen viktig fråga egentligen, mer en fundering: :confused: Min skäck fäller alltid sina vita fält först. De bruna fälten fäller hon...
2
Svar
32
· Visningar
2 219
Senast: bigganl
·
C
Foder & Strö Vill veta vad ni tycker om Kwik beet, och vad är skillnaden mellan detta och Betfor? Ger man Kwik Beet i samma mängd som Betfor till en...
Svar
2
· Visningar
3 084
Senast: Carolrita
·
P
Foder & Strö Hittade Tr*kem B-vitamin på en sida på nätet. Hittar ingen information, varken på tillverkarens sida eller där den såldes, om vilka...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: arbetsovillig
·
D
Foder & Strö Vad kan det bero på? Har en maxad c-ponny på 20 år i lagom hull som rids ca 6 dagar/vecka men varierande träning. Hon är avmaskad...
Svar
8
· Visningar
2 644
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka