Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har lärt mig att en normalt arbetande häst har ett dagsbehov av E-vitamin på ca 75 mg per 100 kg kroppsvikt. Det skulle betyda att...
Svar
3
· Visningar
1 772
Senast: Totola
·
M
Hästvård Jag har en shettis som jag haft i 13 år nu vi har växt upp tillsammans. Jag va 5 år och han 6 mån när vi träffades för första gången...
Svar
8
· Visningar
1 192
Senast: Mos410
·
H
Hästvård Min nya häst blir endast svettig på en enda fläck, alldeles bakom bogbladet. Hon har även lite skavsår där.. Såklart är första tanken...
Svar
4
· Visningar
1 957
Senast: -horze-
·
S
Foder & Strö Finns det någon som vet vad som kan ha hänt med balen till vänster? Den och ett par till ser ut som att de är vacumförpackade om ni...
Svar
13
· Visningar
1 641
Senast: Subaru
·
Hästvård Hej. För det första undrar jag om man kan ge sin häst endast hö året runt? alltså inget kraftfoder, havre.. vet inte så mkt som det här...
Svar
10
· Visningar
891
Senast: Pettsson
·
Hästvård Min halvblodsflicka har nydligen haft fång och hennes hovar har fått fångbeslag (Verkade så att hovbenet ska hitta till den nya...
Svar
5
· Visningar
2 015
Senast: Krulidut
·
Hästvård Jag har inte så stor koll vad gäller vaccination mot influensa, men jag hade tänkt fortsätta vaccinera min nya häst emot det då han är...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: Zandrah
·
L
Hästvård I lördags ringer telefonen. Min häst står i hagen och kan inte gå!! Slänger mig i bilen och åker dit. Stallägaren har fått in hästen med...
Svar
13
· Visningar
2 140
Senast: linus11
·
Hästvård Min ettåring har haft löss. Hon är behandlad och jag kan inte se en enda lus, dock är hon väldigt "mjällig" i pälsen. Hon fällser massor...
Svar
9
· Visningar
841
Senast: j_m_b
·
Foder & Strö Min ponny kommer hem till sommaren. Han blir otroligt lätt tjovk och är alltid oerhört pigg. Han klarar sig utan kraftfoder egentligen...
Svar
18
· Visningar
1 837
Senast: mumin
·
M
Hästvård Min stackare har dragit på sig en riktigt otrevlig mugg... Jag började med att köpa en liten burk salva för mugg och andra "svamp...
2
Svar
24
· Visningar
4 071
Senast: Mahogney
·
Hästvård När jag funderade kring detta med skäckens fällning tänkte jag också på detta med fällning i allmänhet. Forskningen säger ju att...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: Sapone
·
Hästvård Varför får en häst spatt egentligen? Jag vet några spatt-fall då hästarna är väldigt unga (mellan 2-6 år). Är det något medfött eller...
Svar
9
· Visningar
4 682
Senast: LaMaya
·
Foder & Strö Har ett dräktigt sto som fölar i mitten på april. Har hösilage som räcker till mitten på april...OM jag fodrar som jag gör nu...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Lillsillen
·
G
Hästvård Jag har en häst som blivit lite "rund" om magen (dvs rätt fet ...:( Nu är ju problemet att jag behöver träna henne lite hårt, så att...
Svar
14
· Visningar
1 708
Senast: Elina8
·
S
Foder & Strö Min foderhäst, en halvblodskorsning av den lite kraftigare typen, har inte ridits på nästan ett halvt år pga skada. Jag håller på att...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: milly
·
Hästvård Eller minst kanske jag ska skriva. Är det uppför eller nerför? Anledningen att jag frågar är ju min valack som efter allvarlig...
Svar
7
· Visningar
1 293
Senast: mimus
·
Foder & Strö Vilka mineraler (och vitaminer) är det som man inte "får" överdosera och som hästen inte klarar att ta upp. Jag har ju kunnat detta en...
Svar
1
· Visningar
1 352
Senast: milly
·
Hästvård För ca 2 veckor sedan så köpte jag en 5-årig fullblodsvalack. Det började inte alls bra, efter ett par dagar i hagen så vart han sparkad...
2
Svar
36
· Visningar
2 456
Senast: hasselby
·
M
Hästvård Ja som rubriken säger, Heelt plötsligt efter en lång tids hosta (bara vid ansträngning) har han slutat helt plötsligt. Jag har inte...
Svar
6
· Visningar
887
Senast: Moja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka