Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Eller är han tillfälligt på dåligt humör,vår 8 åriga korsningsponny? Han har sedan igår stått och hängt i sista änden av...
Svar
19
· Visningar
1 005
Senast: Jeeves
·
Foder & Strö hur räknar man om värden på foder från % till g/kg foder? eller går det ens? :o:D Och hur får man fram smältbart råprotein...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Nethril
·
Hästvård hur mäter man hästens vilopuls? :confused: Och vad är en normal vilopuls för en d-ponny?
Svar
14
· Visningar
8 614
Senast: Eweeiii
·
S
Hästvård Vilka undersökningsmetoder har veterinärerna att tillgå för att undersöka eventuella skador i muskler, leder och skelett? Jag menar inte...
Svar
5
· Visningar
1 383
Senast: Bialitt
·
D
Hästvård Vågar man strö med tryckimpregnerad spån? Spånen jag har erbjudits att få gratis mot avhämtning ska vara lite impregnerad - vissa...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: DayDreamDancer
·
S
Hästvård min häst får alldeles för mkt sparkar ifrån en shettis som går som hagsällskap till min ena häst. min häst är en stor häst och har fått...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Vem är det egentligen som bekostar en eventuell friröntgen vid försäljning? Köparen eller säljaren? någon med erfarenhet??
Svar
4
· Visningar
1 343
Senast: maria_b
·
C
Hästvård Hej I torsdags när jag gjorde iordning min pålle innan jag skulle ut och rida så märkte jag en liten "kula" precis under knäet på båda...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: CikkoSuit
·
Hästvård Nu när det är fuktigt och lerigt i hagarna så har pålles hovar blivit sämre. Jag tänkte att det kanske var strålröta, för det luktar...
Svar
10
· Visningar
1 215
Senast: hottis
·
K
Hästvård Nu kommer jag säkert bli dumförklarad men om man bara haft ,edryttarponny på helger och lov hos mindre seriös ägare så lär man sig...
2
Svar
21
· Visningar
1 394
Senast: pib
·
Hästvård Är sugen på att få bort mitt stos buske vid svansroten, hon har så mkt tagel så det liksom sprider ut sig. Inte så snyggt tkr jag...Så...
2
Svar
32
· Visningar
3 004
Senast: bettysmatte
·
F
Hästvård Hej! Min häst har sedan ett par dagar lymfangit. Hade vet ute (en annan vet än jag brukar ha) och fick utskrivet Finadyn. Hjälper...
Svar
6
· Visningar
1 843
Senast: ibiza05
·
Hästvård Hej. jag har en steppare till häst i boxen. hon är en riktig skitgris. idag står hon på torv menn ja funderar på att byta eftersom man...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Mitrolle
·
V
Hästvård Har en ponny, med eksem. Jag använde hela förra perioden av knott, Prob. Tycker det funkade bra, med noggrann skötsel. Har nu hört...
Svar
6
· Visningar
1 452
Senast: Fredrik_
·
N
Hästvård Min Shettis är jätte lös i magen och jag har vart å köpt vanlig bak jäst, ( de ända som gick att få tag på så här dags) har hört att de...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: Nobelis
·
S
Hästvård Vår ponny bröt sig ur boxen i tisdagnatt och åt upp de andra hästarnas morgonmat 4 st plus sin egen förstås. Hon hade fång för exakt 1...
Svar
7
· Visningar
863
Senast: vocama
·
H
Hästvård Har ett sto hemma som ska föla i juni...och hon har fått mugg nu o ja undrar om man kan änvända socatil.(innan hette den socatyl) har...
Svar
7
· Visningar
2 068
Senast: horse_angel
·
I
Hästvård nu e det så att min pålle har börjat få skav av sitt täcke, tycker så synd om henne men hon kan ju inte gå utan heller nu när det är så...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Korven
·
Hästvård Har haft några symtom på pållen som inte har stämt med henne,vi har haft henne i 8 år! Dels att hon ibland,nu senaste tiden slagit mot...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: Katitzi
·
L
Hästvård Jag vet att det finns flertalet trådar om detta men känner inte riktigt att jag fått svar på mina funderingar. Jag har inte så...
Svar
10
· Visningar
1 176
Senast: Krulidut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10