Bilder på svansrotsfrisyrer

Sv: Bilder på svansrotsfrisyrer

I år putsades faktiskt hagen lite pga av tistlarna oxå så i år slapp vi denna "utsmyckning"!

Så går det när man har häst som ÄLSKAR tistlar, kittlar härligt både på in -och utsidan.

Efter detta så flyttade jag till stall utan tistlar :bow:

men hur i jösse namn fick du bort dessa tistlar:confused:

men hur i jösse namn fick du bort dessa tistlar:confused:

En flaska balsam och dra några strån åt gången och plocka dem en och en. Tog ca en timme å han stod så snällt, han förstod nog att han hade varit busig :devil: :love: men när vi kom till pannluggen så var hans tålamod och ork slut så då åkte saxen fram istället.

ooops. läste vidare o såg att det var tistlar:angel:

Inte frisera svansroten! :eek:

Jag håller med dig! Min häst var klippt när jag köpte honom i våras och sen den dagen har all tillstymmelse till utväxt vårdats med ömhet och pälsglans;). Man ser fortfarande spår av styggelsen de begick mot svansen men den är på väg!

100_3489.jpg

Den här frisyren tycker jag är helt OK ;)

7871300.jpg

Vill man va extra fin så tar man även framtill

7871299.jpg

Nog för att min var duktig på att fästa kardborrar i svansen o pannluggen men din slår rekord :o Jag hade dött om min kom in sådär

kl
Vi frissar inte svansen på hästen,det klarar hon själv,så när den väl växt ut,då vill vi bara titta på den..i ca 6 mån,för att sen vara avskalad igen..
14879855.jpg

Sissu, din häst var jätte jätte fin sådär också och ärligt talat så tror jag att han är snyggare sådär än med man och så, men jag vet inte såg honom aldrig som "normal" men det var riktikt snyggt på honom faktiskt :)

Nej, nej. Det HÄR är en urtjusig och också orörd svans :D! Jag vet inte många hästar som har en sådan vacker svans som min shettis. Tjock, vågig och ser oftast välvårdad ut även om den inte alltid är det :angel:.

PC100008.jpg

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 608
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 420
Senast: Roheryn
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 020
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka