Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö Hej! Har gett damen betamag, efter tips från min dressyrtränare (hon använder det till sina överspända tävlingshästar). min dam är...
Svar
12
· Visningar
1 167
Senast: Dam
·
D
Hästvård Hej alla duktiga bukare. Idag när jag kom till stallet, hittade jag min lilla ponny full med en massa läskiga insektsbett. STORA...
Svar
15
· Visningar
1 464
Senast: iingentiing
·
P
Hästvård Nån som vet vad det kan vara för fel på detta sto? Hon är gammal oxå, över 20 tror jag. hennes överarm typ bara vibrerar, ena sidan på...
Svar
10
· Visningar
1 092
Senast: Araminta
·
Foder & Strö Funderar på att ge hästen lite grenar att gnaga på i rent terapisyfte. Vilket tycker de är godast? Har att välja på gran/björk/sälg...
2
Svar
22
· Visningar
2 663
Senast: cassy
·
Hästvård Innan ni far i taket, så är detta än så länge bara en fundering... Att vaccinera mot stelkramp = självklarhet. Men att vaccinera en häst...
2
Svar
35
· Visningar
3 466
Senast: Nina_Thilda
·
N
Hästvård Jag behöver era kloka tankar här! Hästen i fråga är en tioårig kallblodstravare, som alltid, iaf de fem år jag känt henne, varit lite...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: Sara-Ida
·
Foder & Strö Vilken Hippo sort motsvarar Krafft ponny bäst? Liksom, likvärdig. Jag ska byta leverantör av foder så då måste jag byta märke.
Svar
14
· Visningar
1 607
Senast: pinky
·
K
Hästvård Hur länge i "snitt" tar de för hästen att läka efter en kastrering?
Svar
2
· Visningar
1 432
Senast: schelin_j
·
J
Hästvård Hej, Mitt halvblod är sne i korset en del dagar. Han är lixom högre på högersidan. Han har varit det till och från nu. vissa dagar så är...
Svar
14
· Visningar
1 412
Senast: JennieKinnunen
·
Hästvård Kan man behandla en led många gånger utan att det är skadligt? Dvs om man bortser från risken att man sprutar in bakterier är det då...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: anhe
·
Hästvård Hej En bekant ringde oss i förra veckan för att se om vi var intresserade av att köpa ett varmblodsto?som annars ska gå till slakt...
2
Svar
20
· Visningar
2 335
Senast: ika77
·
G
Hästvård Hej! För några dagar sen var jag och tittade på några hästar. När en häst gick förbi mig lät det som ett knäppande ljud som jag...
Svar
16
· Visningar
7 569
Senast: Gullegryn
·
Hästvård Jag måste bygga sjukhage till Lillan nu och vilken tur, INGA riktiga "pinnar/stolpar" har man... Vill inte ha lillan i box 4 veckor...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: Bergatroll
·
Hästvård Vårt sto har under vintern ett par gånger haft mycket lindriga koliksymptom men nu på söndag kväll hade hon ett ordentligt kolikanfall...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Nicke
·
Foder & Strö Det är utvunnet ur räkskal och skaldjur, för mig känns inte det helt rätt:confused: Fast det verkar ju funka på en del hästar. Gäller...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: Egonson
·
V
Hästvård Det kom en ny häst till stallet för ca en månad sedan. Han hade ingen av sin gamla mat med sig. Så det blev nytt hö på en gång. Vi...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: Jeeves
·
S
Foder & Strö Har en häst som jag har ridit ordentligt den här vintern. Hästen har nu minskat i vikten, känner revbenen mycket väl, nästan så att man...
2
Svar
24
· Visningar
2 176
Senast: SuperSpringBoy
·
H
Foder & Strö Hej ni som kan det här med hösilage/ensilage (som är samma sak, allt heter egentligen ensilage har jag lärt mig...;)) Om det beskrivs...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: Hippo
·
C
Hästvård Vad kan rinniga och lite geggiga ögon bero på? Har sökt massa på Internet men har inte blivit mycket klokare. Men om jag får gissa...
Svar
8
· Visningar
3 175
Senast: wrangler
·
A
Hästvård Min fråga är kan man klippa nu? :confused:
Svar
13
· Visningar
1 291