Sv: Grenar

Jag ger mina hästar gran alltså vanlig gran ej ädelgran eller idegran. Hämtar den själv i skogen bakom hagen där ingen besprutning förekommit så länge jag har bort här. Frågade min veterinär om gran var giftigt och det hade han aldrig hört.

Finns det någon studie om gran är giftigt eller inte? Jag skulle vilja ha lite klarhet i detta eftersom så många säger att gran är giftigt. D

Mina hästar har käkat gran i många år och de har inte varit sjuka hittills. När mitt ena sto var dräktigt käkade hon också gran och hon fick en pigg fin fölunge.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
572
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
157
Senast: ako
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 005
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10