Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Är det havrefritt? Kan det vara farligt för en häst att få för mkt protein?
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Hur viktigt är det för skyddet med just en månad mellan sprutorna i grundvaccineringen för botulism? Jag har missat vets telefontid...
Svar
8
· Visningar
1 211
Hästvård Eksemsäsongen är på väg igen! Tyvärr.. Fram med täcken och diverse smöjor och schampoon. Vad använder ni för att mildra hästens...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 056
Senast: Cindybell
·
Hästvård Idag när jag tog in mitt sto hade hon påsar på ganascherna och var svullen lite runt om, typ där "käkremmen" på grimman löper. jag vet...
Svar
5
· Visningar
1 437
Senast: Mirre
·
Hästvård Lite nyfiken på om någon har erfarenhet/hört om att under en begränsad period sko med sula på ena bak men inte det andra, för att alltså...
Svar
18
· Visningar
2 210
Senast: Orvar
·
R
Hästvård :eek: Hur kan man vänja en häst som är rädd för bilar. :eek:
Svar
2
· Visningar
771
Senast: hillevie
·
Hästvård Idag när jag kom till stallet så såg jag att min vita dam hade rullat sig och var mer svart än vit! Har mina hästar hos mina föräldrar...
Svar
5
· Visningar
1 026
Hästvård Jag har en två-åring hemma som jag börjar bli lite fundersam över. Dels så ligger hon knappt aldrig ner nu för tiden. När hon vilar så...
2
Svar
22
· Visningar
1 959
Senast: BeastieBabe
·
P
Hästvård Ville bara tipsa om ett jättebra medel mot mugg:idea:. Nämligen Atamon. Detta finns att köpa i din mataffär. Används för saftning o...
Svar
9
· Visningar
9 486
Senast: Picasso
·
M
Foder & Strö Vad ger ni för foder till era araber? Skulle vara intressant att få veta... Har hört att de inte ska få havre?? Hur blir de i...
2
Svar
20
· Visningar
2 286
Senast: Chili
·
Hästvård Hej. Min unghäst, 3 år, och riden sedan i januari har för ca 2-3 veckor sedan helt plötsligt fått en vätskefylld utgjutnad på framsidan...
Svar
6
· Visningar
2 164
Senast: Noa
·
L
Hästvård Hejsan. Har en häst som har blivit svullen på karlederna. på baksidan av benet.. (svårt att förklara, men finns kanske bara ett ställe)...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Lantlolla
·
Hästvård Ja ballen på hoven alltså :angel: Hästen var väldigt glad i söndags och fattade en spontangalopp i en kurva. Av åker ryttaren och...
Svar
13
· Visningar
5 611
Senast: 95johsv
·
T
Hästvård Vet inte om tråden är rätt men hoppas det! Min kille brukar vara ganska vild, släpper man honom i ridhuset rusar han runt och busar...
Svar
6
· Visningar
2 929
Senast: Septicemia
·
J
Foder & Strö skrev ett inlägg precis när jag fått min pålle om att han hade proteinbrist. stallägaren på förra stället hjälpte mig räkna ut hans...
2
Svar
25
· Visningar
1 969
Senast: cristobal
·
Foder & Strö Jag håller på att sätta ihop min foderstat. Den ser ut såhär: 8kg hö 1kg müsli 40gr Krafft miner blå. Hur skulle ni dela upp...
Svar
15
· Visningar
1 680
Senast: SeagirlM
·
A
Foder & Strö Om man ska byta ut havre mot kornkross, hur vet jag hur mycket kronkross hästen ska ha? Kanske en märklig formulering men jag hoppas ni...
Svar
4
· Visningar
861
Hästvård en kompis frågade just vad man ska göra om hästen ätit något olämpligt, tex ett godispapper eller en liten plastbit. jag insåg att jag...
Svar
6
· Visningar
6 737
D
Foder & Strö Hjälp mig i foderdjungeln. Har tidiare bara "blandat" maten sjäv. Men vill för enkelhetens skull gå över till ett färdigsamasatt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 521
Senast: nixa 324
·
Hästvård En spricka till kötthoven utan belastning på unghäst. Någon som har erfarenheter? Inget kännt trauma inblandat.
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Victorious
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10