Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Kan någon tipsa om ett bra färdigfoder? Det är till en tävlingshäst som tävlas och tränas hårt, ej speciellt het och snarare enklare...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Orzon
·
Foder & Strö Hur mycket av vitaminerna finns kvar i silaget så här års? Jag tycker att de borde bevaras lite bättre i silaget än i vanligt hö som ju...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: Hippo
·
K
Hästvård Hejsan! Jag brukar jämt stå och massera min medryttarhäst timian med en massage borste efter ett långt/hårt ridpass. Nu är jag lite...
2
Svar
22
· Visningar
2 443
Senast: phelle91
·
Foder & Strö när jag använder det här programmet: http://www.freefarm.se/djur/nyhast.htm så ser man balansen i %. Vad ska balansen vara på de...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Sparf
·
M
Hästvård Min häst kom in igår med en grimma hängandes över halsen, hela nosremmen var borta, den var avslitet så det såg ut som om det aldrig...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Miqubie
·
J
Foder & Strö Som rubriken säger. Jag behöver verkligen hjälp. Hästen i fråga är en 15årig travarvalack som är extremt smal...:cry: Folk tror...
Svar
9
· Visningar
1 741
Senast: Bee
·
Hästvård En idiotisk fråga säkert men hur skadligt är det att ha snösula på ena bak men inte på andra? Novan tappade en sko igår och jag har inte...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: Oktober
·
Foder & Strö ...vad får ni betala för det och hur många kg är det i dem? Får ni de levererade till stallet eller hämtar ni själv? Mycket tacksam för...
Svar
10
· Visningar
3 451
Senast: Luxi
·
C
Foder & Strö Jag undrar om det är ngn som vet vad vete har för verkan som foder? Bra eller dåligt?
Svar
11
· Visningar
1 146
Senast: cassy
·
Hästvård Vilar på bakbenen alltså. Jag har en unghäst, blir två i juni, som alltid vilar på ett av bakbenen. I början tänkte jag att det var...
Svar
11
· Visningar
2 622
Foder & Strö Läste en artikel för ett tag sedan ang foder. Stod där att hästar inte behöver c vitamin öhvt:confused: Kan det verkligen stämma...
Svar
12
· Visningar
1 795
Senast: Lazio
·
Hästvård min häst fick rasp för ca 2 veckor sedan först trodde vi att de var ett skrapsår då va va lite kaos i hagen så en stor ardenner gick på...
Svar
8
· Visningar
1 643
Senast: JeennI
·
T
Hästvård Ja, inför fölning.. :d På flaskan så står det olika saker, vad ska man välja för navelsträngen, är det .. * Huddesinfektion - 20 ml...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: arabia
·
Hästvård Nu behöver jag er hjälp! Min häst har en otrolig passion för vatten, hans främsta intresse är att anlägga swimmingpools och tillverka...
Svar
11
· Visningar
1 329
Senast: Lihna
·
Z
Foder & Strö Brukar klippa min häst, men har inte gjort det denna vinter. Han brukar bli lite loj annars när han fäller, och då har jag gett...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Jenny85
·
Hästvård Hästen min har fått skav av sadelgjorden(samma sak varje år) Finns det nåt bra man kan smörja med så det inte blir värre? Det är bara...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: Zolimita
·
G
Hästvård Jag har en unghäst, som får allt plattare hovar. Han har haft fina små fötter med kupiga sulor, men nu blir de bara plattare och...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: knasan
·
L
Hästvård :crazy:Igår när ja stod o borstade min lilla pålle såg de ut som hon hade smågrus i ansiktet på ett stället, skulle dra bort de me...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: knasan
·
Hästvård om tråden ligger i fel forum, får moderaterna gärna flytta den. jag har en femårig valack, som kastar i sig maten, och jag är så...
Svar
12
· Visningar
1 442
Senast: jassica
·
J
Hästvård Jag har tagit bort snösulorna på min häst, men ibland ligger det snö fläckvis kvar och då fastnar det, och det blir stultor. Kan man...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: Jennifer80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10