Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Hur är det här nu? Har en väninna som röntgat sin nu åring och han har lösa benbitar. Det är inte ett hbl, och jag har för mig att man...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: tya
·
Foder & Strö Jag vet, det har diskuterats tidigare, men nu vill jag ;) veta: Är det värt pengarna? Hos min återförsäljare kostar det, hör och...
Svar
12
· Visningar
2 116
Senast: raggsock
·
L
Hästvård Köpte en häst nyligen som enligt vet.papprena hade ntg karprygg. Ska nu sätta igång hästen o vill nu veta lite mer om vad karprygg...
Svar
5
· Visningar
1 491
Senast: jassica
·
Hästvård Jag har fått lära mig att det enda butta, finadyne, metacam och andra antiinflammatoriska och smärtstillande preparat enbart verkar...
2
Svar
28
· Visningar
3 333
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Hejsan vill ha lite tips om vad man skall ge en åring för foder? Vad är bäst och vad ger det? Havre- Korn- (ger pellets men...
Svar
16
· Visningar
1 336
Senast: Hippo
·
A
Hästvård Vi börjar från början. Lillhästen gick inte igenom besktningen och blev satt på behandling. Tråkigt men okej. Storhästen fick ont i...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: a1agnlju
·
T
Hästvård I dag då jag skulle ut och rida så upptäckte jag vid ryktningen att ena hästens framhov var lite varm. Den var ljummen...dom andra var...
Svar
6
· Visningar
3 658
Senast: SuperSpringBoy
·
R
Foder & Strö Vad för vitaminer tycker ni tt man faktiskt behöver till en tävlingshäst? Har förr gett B-vit, en blandning av e + c-vit + vitlök. Men...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: Jaba
·
Hästvård Vet knappt var jag ska börja. För åtta månader sedan ådrog sig min häst en ligamentskada. Har till dags dato varit på klinik nio ggr...
Svar
14
· Visningar
1 301
Hästvård Vad har ni för åsikter/erfarenheter av hovböldar som kommer ut igenom kronranden? Skära upp (isf hur mycket??) eller låta det komma...
Svar
8
· Visningar
2 172
D
Hästvård Hej! I morgon styr vi mot kliniken, damen var mycket halt på vänster bak när jag skulle ut och rida i dag. Ville inte stödja alls på...
Svar
15
· Visningar
1 279
Senast: _Sascha_
·
D
Foder & Strö Har samma fråga i en annan tråd på hästvård, men inga svar... försöker här... damen har ordinerats boxvila. Ska stå fem dagar inne. Min...
Svar
11
· Visningar
1 899
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Någon som har provat det? Köpte en tub idag och ska smörja på min häst då han har ett sår men jag är nyfiken på om någon annan har...
Svar
16
· Visningar
7 145
Senast: Lickety
·
Hästvård min häst löser väldigt mkt hår från svansen nu. Bara jag tar lite lätt i den så hade jag flera strån i handen. Kan de vara pälsglanset...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Mtv
·
Hästvård Min häst hade ett lindrigt fånganfall förra hösten. Hon har varit bra ganska länge efter det. Hennes hovar brukar vara kalla och det är...
2
Svar
24
· Visningar
1 911
Senast: Cindybell
·
C
Hästvård hej! Hittade ingen tråd om detta så jag gjorde en ny! Min häst suger nästan rullar lite med tungan när han fått nåt gott. Inte...
Svar
5
· Visningar
1 986
Senast: Cindybell
·
Hästvård Har en vallack f-06 och hans svans är fortfarande lika kort som en fölsvans. Hans hagkompis har tuggat en del på den men jag har fått...
Svar
18
· Visningar
2 433
Senast: Corax
·
Hästvård Hm blindtarm ska de givetvis stå. Hur allvarligt är det? Hästen står på klinik och får dropp (antibiotika,smärtstillande och något...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: lundsbo
·
T
Foder & Strö Ska byta ifrån krossat korn till lusern då det krossade kornet blir dåligt så fort. Ponnyn får en väldigt liten mängd då han inte...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: HelenaHandberg
·
G
Hästvård Hej! Jag sköter om ett 9 årigt varmblods sto (snart äger jag henne) frisk o pigg. Men nu har hon fått gallor i benen. :( och jag...
Svar
14
· Visningar
1 831
Senast: Criks Pacific
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10