Vågar jag rida?

Sv: Vågar jag rida?

Fast han som jobbar på strömsholm (Mikael West.. någonting :p) sa att nu när min häst blivit frisk så har hon inte större risk än någon annan häst att få fång, vetefasen om det stämmer men jag är ju alltid extra orolig ändå. Men det vore ju skönt om det stämde.

Jag undrar också om det stämmer. Det borde i alla fall bero på varför hästen fick fång. Om det tex är en häst som är insulinresistent så borde det alltid finnas en risk att det kommer tillbaka, tycker jag i alla fall. Fast det är klart att om man tar bort så många riskfaktorer som möjligt så kan man kanske känna sig på den säkra sidan.

Jag kommer aldrig att känna mig säker ändå.

min häst har oxå haft fång ett antal ggr men han är nu 28 år och höll på att få det igen förra året! Vet inte vad jag ska göra då han alltid ska äta , annars sticker han ut ur hagen med 3 trådar och hög ström! Vi har oxå provat med trä staket men det total förstörde han på mindre än en halvtimme! Han fick stå inne på nätterna utan nån mat. Han är förövrigt överviktig!! :crazy:

Jo precis, men han är ju hemma på området om man säger så. Men jag säger ju inte att det stämmer och jag själv följer ju inte direkt det rådet för jag är alltid superförsiktig med min häst och hon får ju aldrig gå på riktigt bra bete för det vågar jag inte.

Min häst fick väl egentligen av en ganska ovanlig anledning och en ovanlig period på året så det kanske var det han syftade på, men jag känner ju ändå att hon blir varmare i hovarna när hon vänjs in.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: Ceta
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 268
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 416
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10