Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Jag har just nu dåligt med pengar och behöver dra ner på alla kostnader som går. Min häst har av bara farten alltid ätit Krafft. Just nu...
Svar
10
· Visningar
1 395
Senast: satanic
·
O
Foder & Strö Finns säkert många trådar om foder till dräktiga ston men jag hittar ingen som ger mig alla svar!... Jag har ett fullblodssto som är...
Svar
8
· Visningar
1 945
Senast: Madick
·
Foder & Strö Visst, jag vet att det är svårt att svara på utan analys på grovfodret. Men jag undrar i alla fall vad som kan tänkas vara ett lämpligt...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: tinafinis
·
Hästvård Skulle vilja veta lite mr om dessa sjukdomar.... Hade ny hovslagare ute igår och han nämde att mitt sto såg ut att ha detta.... Hon...
2
Svar
24
· Visningar
9 567
Senast: millakalla
·
C
Foder & Strö min systers häst har inte rört sin saltsten sedan dem stallades in i typ September :crazy: är det farligt att hästar inte slickar på...
Svar
8
· Visningar
1 807
Senast: Sandela
·
P
Foder & Strö Hej! Vad är det för skillnad på havre kross och korn kross? Negativt och positivt :) Tacksam för svar!!
Svar
11
· Visningar
1 070
Senast: Carla
·
T
Hästvård Det är så att jag har köpt en häst som blivit sed som en "gullig hundvalp" som ingen sagt emot. Han har inte gått med nån annan häst...
2
Svar
20
· Visningar
1 579
Senast: Viggen
·
C
Hästvård jag var på "anställnigs intervju" i helgen för ett ridläger och då fick vi rida unghästar och försöka få dem att sprina runt i paddocken...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Andorra
·
E
Foder & Strö ...är en säck lusern hackat strå från Krafft? Måste veta om det får plats i fodertunnan jag har nu eller om jag ska köpa en större :p
Svar
15
· Visningar
1 394
Senast: Tora
·
Hästvård Jag tycker att min häst har börjat dricka alldeles för lite på senaste tiden. Vattenhinken har han knappt rört på nätterna (förut...
2
Svar
20
· Visningar
2 013
V
Hästvård Jag har frågat förut, angående en liten ponny som är lös i magen. Han har inte stått i vårat stall mer en snart två månader. Fick tips...
Svar
13
· Visningar
2 858
T
Hästvård Nu är det dax att klippa men fjording. Har använt sax innan men svårt att få de fint. Någon som har något tips? Sen undrar jag om...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: Tola
·
M
Hästvård Ja, vad är det? Jag vet att det är något i hovarna, men kan någon förklara lite mer? Hur uppkommer det? Min förra häst fick det och...
Svar
10
· Visningar
1 048
Senast: _86a_
·
Hästvård En tjejes häst har små melanom under svansroten & säger att det inte påverkar honom i dags läget. Han är skimmel & 15år. Någon som...
Svar
13
· Visningar
1 547
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Har ett varmblodsto i stallet som har en benägenhet att få kolik just vid den här tiden, och i går var det dags. Vad är det som kan...
Svar
11
· Visningar
1 018
Senast: Madick
·
W
Hästvård Min 5 åring fick patella upphakning förra våren 2 ggr i smaband med konvalicens, och nu tror jag det börjat komma tillbaka igen. Kan...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: lundsbo
·
P
Hästvård Jag håller på att rida in mitt sto som fick föl i somras. Hon känns helt fräsch, men jag skulle ändå önska att någon kände på henne. Så...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: CarinaMargret
·
Foder & Strö En av mina hästar skadade sig igår, står på penicillin o Butta. Nu vill hon inte äta sitt hö alls, hade inte ätit natthöt hon fick...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: arabia
·
Hästvård Min :love: Simbalina har skadat sig i hagen idag, sprungit igenom staketet o dragit med sig ca 100m tråd inkl. stolpar. Hon har klarat...
Svar
7
· Visningar
872
Senast: arabia
·
Hästvård Ja, kan en häst bli lite hängig av en stelkrampsspruta? Min shettis, som äter som vanligt dock, har verkat lite "slö" sedan hon fick sin...
Svar
3
· Visningar
1 508
Senast: maisan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024