Sv: cushings syndrome o späcknacke!?
Hur mennar du att den gått förlångt?
Min häst har cushings syndrom jag har varit inne på Strömsholm 4 gånger. Och hon har alla symtomen på cushing,v dem till och med fotograferade henne.
Hon har haft två fång anfall, hovbenet har roterat 7-8mm och Mikael Westberg tror att det kommer gå att fixa, bara man lägger tid och pengar på det hela.
Hon får nu en pytteliten tablett i fodret som kostar ca 2980:- för 100 tabletter eller något sånt jag har glömt och är tyvärr inte hemma så jag kan kolla pris och vad den heter.
Och min Symfoni är 21år, pigg och fräsch för övrigt..
/R
Har en häst med cushings syndrom. Har varit till Strömsholm med honom två gånger, och inte förrän andra gången visste de vad det var. Han är 18 år och veterinären sa att det hade gått så långt att det antagligen inte gick att bota. Därför ska han få somna in snart..
Lite nyfiken på andras erfarenheter av sjukdomen...
Hur mennar du att den gått förlångt?
Min häst har cushings syndrom jag har varit inne på Strömsholm 4 gånger. Och hon har alla symtomen på cushing,v dem till och med fotograferade henne.
Hon har haft två fång anfall, hovbenet har roterat 7-8mm och Mikael Westberg tror att det kommer gå att fixa, bara man lägger tid och pengar på det hela.
Hon får nu en pytteliten tablett i fodret som kostar ca 2980:- för 100 tabletter eller något sånt jag har glömt och är tyvärr inte hemma så jag kan kolla pris och vad den heter.
Och min Symfoni är 21år, pigg och fräsch för övrigt..
/R