Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

1
Foder & Strö Vet att det finns fler trådar om betfor, men hittar ingen tråd som reder ut det här en gång för alla. Jag vet att betfor är väldigt...
2
Svar
26
· Visningar
2 553
Senast: Lancet
·
D
Hästvård Hej. Vi har två hästar hemma som blir svullna i strupen (syns på utsidan där ganachen slutar) så fort de släpps ut i hagen på gärdet...
Svar
3
· Visningar
1 962
Senast: Natasja
·
T
Foder & Strö Vilken halm är att föredra till en häst som gärna äter mycket av den?
Svar
3
· Visningar
618
Senast: Tosen_85
·
Hästvård Är det någon här som har behandlat sin häst med Irap eller som har någon erfarenhet av det? Isf hur gick det? Vad hade den för skada...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Pysslan
·
Y
Hästvård Hej Jag skulle vilja läsa lite om verkning, hovar samt skoning är det någon som har tips på några bra böcker?
Svar
8
· Visningar
2 242
Senast: NeverAgain
·
Hästvård Om ca en vecka för jag hem min 4åring som ska ha boxvila i två månader och nu vill jag ha massor av tips från er som haft hästar på...
Svar
7
· Visningar
1 297
Senast: nexxa
·
Hästvård Har aldrig nånsin varit med om att Eddi vägrar att äta! Han äter ju allt från mat till sopkvastar! Det började igår, en av de andra...
Svar
13
· Visningar
1 130
Senast: orcide
·
Hästvård Har börjat märkt att min kille har börjat drick mkt, både i boxen och i hagen...Han har varit sån att han dricker hellre ute än inne och...
Svar
12
· Visningar
1 045
E
Hästvård Min häst, när man böjjer hans ben så försöker han lägga sej ner. När man rider honom så verkar han släpa ena bakbenet efter sej. Kan det...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: SeagirlM
·
Foder & Strö Har fått analys på silaget vi använder sen en månad tillbaks vi var tvugna att byta hastigt pga dåligt foder från där vi handlade...
2
Svar
29
· Visningar
2 264
Senast: sissu
·
Hästvård Jag är urkass på engelska och behöver lite hjälp med ngra engelska hästord. 1. Strålbensbursa 2. Halt 3. Asfalt 4. Grusväg (inga...
Svar
12
· Visningar
6 843
Senast: MissCrazy
·
R
Hästvård När hovslagaren var ute sist upptäckte han att ponnyn hade en hovböld. Vi blev mäkta förvånade då hon inte har visat någon hälta eller...
Svar
5
· Visningar
10 131
Senast: Daimsan
·
Hästvård Min kallblodsvalack på 17 år har börjat "Kicka" och veva med ena bakbenet ibland, helt utan anledning. Han ömmar eller haltar inte. Han...
Svar
3
· Visningar
691
  • Låst
Foder & Strö Är det någon som vet hur mycket Lucern innehåller per kg av följande ämnen: Kalium gram Koppar mg Zink mg Selen mg Iod mg...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Boj
·
S
Hästvård Jag behöver lite råd och få skriva av mig lite. Jag har en travare -02 som börjar bli rätt trevlig att rida. Går iform i alla...
2
Svar
33
· Visningar
2 310
Senast: smultronfot
·
M
Hästvård Om en häst får pencilin chock vad kan hända med själva hästen? Kan det bli något problem i framtiden tex. tävla och sånt? :confused:
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Septicemia
·
S
Hästvård Jag är lite orolig över min d-ponny 24 år. Har har kronisk hosta och problem med brokerna. Alltså han "tål" inte riktigt kall luft och...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: smultronfot
·
Hästvård Har köpt en ny liten pålla till barnen nu i helgen. Okänd härstamning,okänd ålder,korsningsponny. Enligt en veterinär för 3 år...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Hejsan, Min häst Mozart gapar väldigt mycket när man rider. Jag har ett vanligt tredelat bett, ett tvådelat med fasta ringar, och ett...
Svar
11
· Visningar
1 550
Senast: Moja
·
M
Foder & Strö Jag undrar va ni ger era unghästar för foder, då ja själv är osäker på om min får tillträckligt.. har en valack på 2år, som just nu...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024