Betfor, Bra eller ej??

Sv: Betfor, Bra eller ej??

Det gör jag också till ponnyerna. De behöver inte ngt extra energitillskott. Den ena av dem är min fånghäst.

2dl betfor påverkar knappast hästen varken till temperament eller på hullet... Inte heller några enstaka dl spannmål. (om det inte handlar om en lite shettis - då kanske det påverkar lite)

Tror den där tjejen att det är pga den lilla mängden betfor som din häst är pigg?!

Japp, det tycker hon...
Men, jag fortsätter att ge han detta då han verkligen INTE är pigg. Iaf inte i ridningen, däremot har herrn blivit varm i pälsen och testar mig en hel del. Då från marken.
Vi jobbar på:angel:

KL
Sen kan man tillägga att betfor innehåller så pass mycket fibrer att det kan räknas till grovfoder.
// Linda

*kl*

Utöver det de andra skrivit vill jag också bara lägga till att betfor är fritt från stärkelse (som finns i spannmål) vilket är toppen för hästar som ska ha så lite stärkelse i sig som möjligt (helst inget alls) då det inte är bra för tarmfloran.

Jag ger betfor till alla min hästar och har alltid gjort och har aldrig haft några problem med det oh det är inga två dl de får utan de får ganska så mycket varje dag. Nästan två krafftmått blöt betfor var.

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 937
Senast: Krålus
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 348
Relationer Hej alla kloka här på bukefalos! Jag har lite bekymmer som jag har svårt att reda ut själv, så det vore skönt med lite råd och tips av...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: Alexis
·
H
Foder & Strö Jag har på min ena häst fått problem med en stafylokockinfektion (aureus) som orsakade den värsta mugg/rasp och lymfangit på alla fyra...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 019
Senast: orcide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V