Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad ger man B-vitamin och E-vitamin för?
Svar
1
· Visningar
694
Senast: Dandylinn
·
S
Foder & Strö som rubriken lyder, vad är max att ge per gång? nu tänker jag korn och betfor..
Svar
3
· Visningar
909
Senast: SeagirlM
·
E
Hästvård Är de någon mer här som har en häst som tugar höt o spotar ut de i en klump :angel: Hon har inget fel på tänderna inget sån.. Min...
Svar
14
· Visningar
2 128
Senast: Ewe J
·
R
Hästvård kan någon här säga mig vart jag kan köpa munkpeppar, min valack har fått för sig att han är en hingst :confused:
Svar
10
· Visningar
5 083
Senast: Boj
·
G
Foder & Strö Jag tänkte på en sak. Hästar på ridskolor i storstäder osv har ofta ingen tillgång till gräshagar utan står i grushagar fram tills...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: Soranto
·
Hästvård Alltså om veterinären kommer hem till en och ger dom en avlivningsspruta i hagen, är det okej eller måste man göra det på kliniken?..
Svar
9
· Visningar
1 456
Senast: CillaW
·
A
Hästvård hej,vill bara höra med er ifall man kan ta bort en häst pga balltramp och isåfall om man får ut nåt på försäkringen?liv förs A2 menar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
18 967
Senast: hillevie
·
  • Låst
Foder & Strö Visst är havre oftast den bästa spannmålen till häst men detta är väl ändå att ta i. http://www.thehorseshoof.com/oats1.html Kommer från...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 983
Senast: Boj
·
Hästvård kan det vara farligt för hästen att dricka ur en rostig vattenkopp? kan ju aldrig tänka mig att det kan vara särskilt hälsosamt...
Svar
4
· Visningar
3 812
Foder & Strö Var iväg idag och köpte B-vitamin, en 2,5 liters dunk. Innan jag öpnade dunken läste jag på måttangivelsen och...
Svar
11
· Visningar
1 265
Senast: ponytails
·
Hästvård Hej, Jag bara undrar om man ska oroa sig över att det knäpper i lederna på en 3½åring när vi är ute o går? Det är kring -5 till +5...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Kookaburra
·
L
Hästvård Jag förstår inte, min ponny var jätterund och fin välmusklad och alla tyckte att hon var finare än någonsin, och helt plötsligt när jag...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: lilla_myran
·
Hästvård För att göra det någerlunda kort så köpte jag en häst för ett år sedan. Jag visste att hon hade haft hovledsinflammation fram, jag fick...
Svar
7
· Visningar
1 672
Senast: pastejja
·
P
Foder & Strö Jag har ett litet problem. Min tränare sa att jag måste muskla min häst mer över rygg å bak, undrar vad ni tycker man kan ge för...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: SeagirlM
·
Foder & Strö Har två frågor! :) Någon som vet vad Kraffts avelsmüsli har för näringsinnehåll? Samma sak med lusern, gärna vilken sort också :)
Svar
2
· Visningar
602
C
Foder & Strö Är det ngn som har erfarenhet att ge örter mot krubbitning? Vad isådana fall och hur har det hjälpt?Att få bort beteéndet går ju...
Svar
7
· Visningar
1 191
Senast: maria_b
·
I
Hästvård Som kanske också vill ha någon att prata med, det är jobbigt det här att gå igenom allt ensam. veterinären hit och dit, behandlingar hit...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: tya
·
Foder & Strö Blue grass - alfalfa - lucern, det är väl samma sak tror jag! Är det någon som vet om hästarna (tänker främst på trav & galopphästar)...
Svar
10
· Visningar
1 389
Senast: Natasja
·
Foder & Strö jag har alltid fodrat mina hästar med havre som kraftfoder... Tills nu. Köpte ett sto i höstas och hon hade ätit havre på...
Svar
17
· Visningar
2 772
Senast: Immer
·
W
Hästvård detta hände min medryttarhäst för ca 2 veckor sen (jag var dock inte närvarande) hon skulle skos. hovslagaren va där o slog på skor...
Svar
15
· Visningar
1 103
Senast: walli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka