E
eyvindur
Sv: avliva pga balltramp??
Du har ett PM med tips om var du kan hitta skyddsgaloscher till häst.
Du har ett PM med tips om var du kan hitta skyddsgaloscher till häst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var hittar man dessa ?
Mvh Mia
Om ni nu tycker frågan är korkad, låt bli att svara då! Tänker då inte bara på den här tråden utan överhuvud taget.
Till Ts. Det är nog bäst att du låter hästen stå inne. Det är nog så att det är mer synd om dig än om hästen om den får stå inne några dagar. Han kommer vara jåtteledsen men kommer lugna sig och kommer bli bra fortare. Lycka till
Hovböld på den andra kanske? Skulle INTE avvakta tills måndag med en blockhalt häst!
han har orsakat det själv,trampat sig själv,det är ca 5cm långt.
jag får bara råd av alla att hålla det rent o torrt men det är så lagom lätt när hagarna är som dom är dvs ler åkrar o han kan ej va inne..
jag spolar varje gång han kommer in o håller så rent det går men de blir ej bättre,har hört med hovslagaren oxå o han säger inte heller att det går o göra så mkt,,jag tänkte om omslag av nåt sätt men nej..är helt förtvivlad
nej han har ej feber o verkar ej va inflammerad..är pigg så han är lagom lätt o tas med nu,suck..
nu är jag här igen,förtvivlad mer än nånsin..balltrampet verkar ha läkt ihop fint nu när det hållts torrt o haft pencillin salvan på,men nu är han blockhalt på andra frambenet??hur i allsindar..men min teori är ju att han belastat den så pass att den därför är ond nu,han har ej feber,äter bra osv..men vill ej lyfta 'balltramp benet' så han stödjer på det andra för det gör så himmla ont på den nu..
svullen o varm..men jag fortsätter helgen ut med balltramp omläggningen osv,samt smörjer det andra med isbalsam,så får vetrinären komma på måndag..blir inte klok på detta..![]()
ja det är såklart min häst! jag har haft häst hela livet och är inte grön när de gäller dessa djur alls ,MEN har dock ALDRIG haft nån med balltramp o har därför ej behövt ta itu med en sån grej..vet inte om alla är super pålästa när de gäller saker man ej varit i kontakt med,,visst en del är det väl så med men alla saker kan man inte vara bra på o detta är en sån grej erkänner jag,,känner mig rätt påhoppad här när jag bara vill ha tips o råd och undrar liksom![]()
nu är jag här igen,förtvivlad mer än nånsin..balltrampet verkar ha läkt ihop fint nu när det hållts torrt o haft pencillin salvan på,men nu är han blockhalt på andra frambenet??hur i allsindar..men min teori är ju att han belastat den så pass att den därför är ond nu,han har ej feber,äter bra osv..men vill ej lyfta 'balltramp benet' så han stödjer på det andra för det gör så himmla ont på den nu..
svullen o varm..men jag fortsätter helgen ut med balltramp omläggningen osv,samt smörjer det andra med isbalsam,så får vetrinären komma på måndag..blir inte klok på detta..![]()
Ja inte ett balltramp trots många hästaroch då "undringen" gällde inte ens ballltrampet i sej utan ang att avliva och få pengarna
![]()
snacka om troll, bra att fler inser det nu.......![]()
Ja inte ett balltramp trots många hästar![]()
snacka om troll, bra att fler inser det nu.......![]()