Hästen blir strävhårig på vintern

Lite OT, men krafft miner är alltså ingen hit? Jag har alltid gett det :o är det bättre med tex vitafor solid?
Krafts mineraler innehåller oerhört mycket järn. Jag mailade och frågade om hur mycket det är totalt (de redovisar bara de tillsatta) och fick detta till svar:
00C9B4DC-1448-4583-86BA-D2401A614215.webp

Har du exempel på några som är bättre? Även om jag förstår att det beror på grovfodret
Wiromin vet jag fler som kör med. Beroende på grovfoder. Keyminerals passar bra till mitt foder och även vitafor strong eller solid. Vitafor är väldigt prisvärt av alla tror. Min häst är petig med mineraler så hon vägrar vitafor strong på vintern. Därav kör jag just nu key minerals då hon fick den i somras. Och planen är sen att byta till vitefor solid när den är slut o se om hon vill äta den istället. Därutöver tillsätter jag forage plus zink och koppar uträknat på foderstaten då dom fortfarande var för lite jämfört med värden. Och sen på höst och våren ger jag bionit kiselgur med. Kan säga att min häst har finast bajs i hagen iaf och jag satte in rätt snabbt när hon blev lös I magen vid foderbyte på hösten. 😊 (vi mocksr runt matplatsen så har ni koll på hur dom andras gödseln ser ut 🤣)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 071
Senast: Stergo
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
952
Senast: Sirap
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 367
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka