Har du exempel på några som är bättre? Även om jag förstår att det beror på grovfodretJag har inte haft något grovfoder på länge där kraffts blandningar passat bäst. Finns ett gäng som är bättre
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du exempel på några som är bättre? Även om jag förstår att det beror på grovfodretJag har inte haft något grovfoder på länge där kraffts blandningar passat bäst. Finns ett gäng som är bättre
Jag tycker Wiromin gör bra mineralblandningar. Hippo selection också vettiga.Har du exempel på några som är bättre? Även om jag förstår att det beror på grovfodret
Krafts mineraler innehåller oerhört mycket järn. Jag mailade och frågade om hur mycket det är totalt (de redovisar bara de tillsatta) och fick detta till svar:Lite OT, men krafft miner är alltså ingen hit? Jag har alltid gett det är det bättre med tex vitafor solid?
Jag har analyserat Granngårdens och det ligger däromkring, så det låter helt rimligt att Krafft också gör det då ingredienslistorna är väldigt lika.Krafts mineraler innehåller oerhört mycket järn. Jag mailade och frågade om hur mycket det är totalt (de redovisar bara de tillsatta) och fick detta till svar: Visa bifogad fil 157163
Wiromin vet jag fler som kör med. Beroende på grovfoder. Keyminerals passar bra till mitt foder och även vitafor strong eller solid. Vitafor är väldigt prisvärt av alla tror. Min häst är petig med mineraler så hon vägrar vitafor strong på vintern. Därav kör jag just nu key minerals då hon fick den i somras. Och planen är sen att byta till vitefor solid när den är slut o se om hon vill äta den istället. Därutöver tillsätter jag forage plus zink och koppar uträknat på foderstaten då dom fortfarande var för lite jämfört med värden. Och sen på höst och våren ger jag bionit kiselgur med. Kan säga att min häst har finast bajs i hagen iaf och jag satte in rätt snabbt när hon blev lös I magen vid foderbyte på hösten. (vi mocksr runt matplatsen så har ni koll på hur dom andras gödseln ser ut )Har du exempel på några som är bättre? Även om jag förstår att det beror på grovfodret
Krafft blå miner innehåller 600mg järn /kg, det gör wiromins med vitafor solid 330Krafts mineraler innehåller oerhört mycket järn. Jag mailade och frågade om hur mycket det är totalt (de redovisar bara de tillsatta) och fick detta till svar: Visa bifogad fil 157163
@Emuliiaa dom har alltså 5 g per kilo i krafft. Det är sjukt mycketKrafts mineraler innehåller oerhört mycket järn. Jag mailade och frågade om hur mycket det är totalt (de redovisar bara de tillsatta) och fick detta till svar: Visa bifogad fil 157163
Jämförde krafft blå miner och wiromins, de innehåller lika mycket järn /kg?@Emuliiaa dom har alltså 5 g per kilo i krafft. Det är sjukt mycket
Precis, de redovisar ibland endast tillsatta mineraler och inte det som finns i råvarorna.Jämförde krafft blå miner och wiromins, de innehåller lika mycket järn /kg?
Alltså om man läser innehållsförteckningarna
Edit: såg nu att det är de tillsatta?