T
trip
Sv: avliva pga balltramp??
Vart bor du?
Bor du i närhet så kan jag komma och hjälp dig.
(du kan pm:a)
Vart bor du?
Bor du i närhet så kan jag komma och hjälp dig.
(du kan pm:a)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag tror inte det finns en chans att du kan få hästen udömd för ett jäkla sår?!
jag menar hallå?!
hur halt är hästen? kan du ta ett kort på såret?
om det är så stort varför syr ni det inte?
vad är det o hur får man tag på det samt sätter dit det?åker de inte av?
Vänta lite nu... Du funderar alltså allvarligt på att avliva hästen pga ett balltramp?![]()
Är det din häst?
Hur man behandlar balltramp och lägger galoppbandage trodde jag i min enfald liksom ingick i de saker man ska kunna när man är hästägare.
Folk svarar på det du skriver, det får man tåla på ett forum. Jag undrar om du frågat din veterinär hur du ska skydda såret på bästa sätt? Vad svarade h*n? Min erfarenhet, när man ställs inför något nytt, är att man får mycket bra råd och tips från veterinär och de djurvårdare som jobbar på klinik. Jag hade aldrig tidigare råkat ut för ett svårt sår på en has när jag plötsligt ställdes inför det(ståltrådsskada) och det är rätt svårt att hålla just hasen lindad. Veterinär visade och jag lärde mig...simple as that!suck,,NEJ han kan ej ridas för han är super halt!
och nej jag är inte mördare,utan SOM SAGT undrade jag bara ifall det slutar så,sa inte att jag bokat tid i eftermiddag
och hade jag gräs hage så skulle han såklart få gå i den,låter han völ inte gå i lera för jag tycker det är kul!
altså va är det här??
NEJ jag har ställt frågan IFALL det blir så att han får tas bort o ej blir bra,hur ni tror försäkringen gäller eller ej..det är inget jag VILL eller TÄNKER göra utan bara undrar!!!
jag har noll erfarenhet av balltramp, och vet ej hur pass lång tid de tar o läka,om det finns fall som ej blir bra,hur man får det att läka osv osv..därför är jag glad för råd o tips..min vet eller hovsl verkar ej ge mig något konkret utan bara säger att håll de rent o torrt o vänta![]()
jag ringde nu en annan vet. som ska skriva ut en penicellin salva som jag ska anv samt linda ,så hoppas det händer nåt nu,,blev så glad![]()