Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Bara undrar när andra här på buke räknar hästen/ponnyn som vuxen? Ägaren i mitt stall säger att hästen räknas som unghäst tills...
Svar
7
· Visningar
2 581
Senast: Netted
·
O
Hästvård Skriver anonymt för att slippa påhopp. Mina grannar har ett stall som de inte längre använder, därför har de låtit ett par stalla in...
2
Svar
25
· Visningar
2 579
W
Hästvård Idag när jag kom till stallet var hästen svullen på tre av sina ben. Höger bak och fram var mest svullna men även vänster bak, vänster...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: Hambo
·
F
Hästvård Vad finns det för olika metoder för att får rätt på en hov med lång tå och låg trakt? Jag kan erkänna att jag inte kan så mycket om...
Svar
7
· Visningar
3 545
Senast: FidoDog
·
Hästvård Hittade dessa sår på Chili.. (06:a) Det övre blödde lite lätt när jag tog ut henne ur boxen. Hon står inne och har boxvila och rastas...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: Sidekick
·
T
Hästvård Min kallblodstravare kom hit i maj 2006. då var hon enormt fet och omusklad. Hon är nu 18 år, har gått på trav, men sedan 10 år har hon...
Svar
18
· Visningar
1 864
Senast: Djurjouren
·
Hästvård Jag skulle vilja veta mer exakt VAR en mätman mäter mankhöjden på hästen? Skulle vara kul och testa lite hemma innan man åker på...
Svar
2
· Visningar
14 504
Senast: bigganl
·
Hästvård hej igen nu kommer jag med en knäpp fråga igen men den som inte frågar får ju ingenting veta:angel: jo jag som är totalt islandshäst...
Svar
7
· Visningar
2 578
Senast: tezzie82
·
Hästvård Var köper man det? Tacksam för tips!
Svar
12
· Visningar
1 514
Senast: Bee
·
P
Hästvård Är det någon som har en bra recept på ett bra fungerande haginsläpp. Dvs hur håller man ett insläppet från att få en massa lera och...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Skickade in min senaste höanalys för två år sedan och kommer inte riktigt ihåg hur mycket det var man skulle skicka in...? :o Jag har...
Svar
12
· Visningar
1 470
Senast: Mynta2
·
F
Hästvård Min lilla tjej har fått sporr skav. Är det något man ska ta allvar på ? För jag vet jag inte sitter och "hackar" med sporrarna och rider...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 609
Senast: fijja
·
Hästvård Vad har ni för täcke på era kusar så här års? Vädret varierar ju verkligen hela tiden, helt svårt att veta hur pass varmt man ska lägga...
Svar
13
· Visningar
1 922
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Hästvård Gissade på att det skulle ligga här. Vad betalar ni för en helskoning? Var bor ni? Är er hovslagare dyr/billig i förhållande till...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: Boj
·
H
Foder & Strö Någon som har en jättebra bok nära till hands för där jag letat (internet + några böcker) hittar jag så gott som inget förutom några...
Svar
13
· Visningar
2 410
Senast: hopp_o_galopp
·
S
Hästvård Är det en stor procedur att spola tårkanalerna på en häst? Min hästs ögon rinner ganska mycket och har alltid gjort. Pratade med vet. om...
Svar
4
· Visningar
1 975
Senast: gulan
·
Foder & Strö Har aldrig gett min häst några tillskott förutom b-vitamin nångång och mineraler till havren och betforen. En del har ju hur många...
2
Svar
27
· Visningar
2 206
Senast: krumeluren
·
K
Hästvård Hej Min häst har plötsligt fått gallor på bakhaserna. Hon vill heller inte lyfta på bakhovarna. Hon slår och verkar ha ont. Kan det...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: axel
·
Foder & Strö När ger ni era hästar betforgivan? morgon, eftermiddag eller kväll? När är det bäst att ge det? (om man rider efter att hästen har fått...
2
Svar
23
· Visningar
1 782
Senast: misen
·
Hästvård Min häst har varit en liten ängel ända sedan hon föddes men för några månader sedan så började hon bete sig konstigt. Vid insläpp så kan...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: EmmaaPraahl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka