Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Jo jag undrar, ni som har skickat in höanalys. :) Hur mycket kostade det?? vad kollade ni upp? för jag har skickat in och det...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: Lijsan___
·
Hästvård Nu står "min" ponny i Strömsholm på sjukhuset för hästar. Hon slog i huvudet bakom öronen, i boxen på något sätt, antagligen i krubban...
Svar
8
· Visningar
4 234
Senast: elin.hs
·
Foder & Strö ngn som känner till dessa två? när jag skulle åka till sthlm över påsken var affären stängd där jag brukade köpa krafftgrov 125 så då...
Svar
5
· Visningar
1 610
Senast: Egonson
·
H
Hästvård hihi de rimmar ju :P Men till saken, de är ju lag på att alla hästar födda efter 2002 ska ha pass som "liten". men dessa som ej...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Havregryn
·
Hästvård Vet att en del rådhjälpte mig lite med min unghäst som börjat få ont i ryggen. Tyvärr slutade vårt internet att funka, så jag vet inte...
Svar
12
· Visningar
1 527
Senast: Fille
·
Foder & Strö Om jag förstått det hela rätt så skiljer sig "matkulturen" åt en del beroende på vilket land man har häst i... Berätta gärna era...
2
Svar
25
· Visningar
14 952
Senast: Fille
·
Foder & Strö Funderar på att köpa Natural Animal Feeds Five Star Superflex. En dos på 13 gram innehåller: MSM 4300mg, Glucosamine HCl 4610mg...
2
Svar
27
· Visningar
4 107
Senast: Annas
·
Hästvård alltså varför ska alla trådar låsas hit och dit man startar, detta är viktig information som borde gå ut till alla hästägare. ja det...
2
Svar
32
· Visningar
3 401
Senast: SO Hovslagare
·
A
Hästvård Ska man göra det...? :confused: jjag tyckte mig se att det stod på flaskan "för att undvika blistringsskador" eller nåt liknande?
Svar
3
· Visningar
967
Senast: Netted
·
S
Hästvård Vad är det egentligen? kan dom betäcka ston? Vad kan man göra år det?
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Masse
·
Hästvård min systers ponny är skodd runt om, och märkte idag att om man tar i mycket och vickar på ena framskon så rör den sig liiite liite, inte...
Svar
8
· Visningar
8 780
Senast: Andorra
·
Hästvård Har klippt mitt halvblod två gånger i vinter, en gång i oktober samt en gång i december. Nu har hon dock blivit väldigt långhårig igen...
Svar
2
· Visningar
597
Senast: Isisarna
·
Hästvård Jaha,,,och här sitter man och pekar finger på regelbrott.:angel: Min fråga blir nu om man inte själv har begått mer än ett lagbrott...
Svar
17
· Visningar
2 564
Foder & Strö Ja läste att man kunde göra det. Väga det innan och efter. Men det stod inte hur man gjorde, effekt, hur länge osv. Någon som vet...
Svar
11
· Visningar
1 261
Senast: Trolltyg
·
Foder & Strö jag har jobbat i åratal för att få min arab kille på 28 år bra i magen. å nu har han vatt bra ett bra tag men i går såg jag att han var...
Svar
11
· Visningar
2 078
S
Hästvård Behöver hjälp med info och råd eftersom jag aldrig varit med om något liknade innan. Min sambo hittar ena hästen ståendes ute i hagen...
2
Svar
30
· Visningar
4 895
Senast: Emmsan
·
R
Foder & Strö Min unghäst ( d-ponny ) är verkligen smal! Hon har inte varit hos os så länge men jag r ändå orolig för henne, hon är 6 år, inte så...
Svar
8
· Visningar
2 113
Senast: RivvaIsTheBest
·
Hästvård Problem: halt vä. fram. inte mkt men det syns ändå att hon markerar. Värme i hoven men inte jätte mkt. Upptäckte detta när hästen kom in...
Svar
13
· Visningar
828
Senast: fiarosen
·
L
Foder & Strö Är det någon som vet om man kan ge krossatvete istället för havre eller korn?:confused:
Svar
3
· Visningar
692
I
Hästvård hej jag har för 3 v. sen köpt ett islandsto ,hur ska jag göra för att vi ska lära känna varandra,har haft hästar tidigare och det...
Svar
10
· Visningar
1 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Dejtingtråden del 38
  • Remisser 1177

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII