Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Hur gör ni som inte rider på sommaren? Tar ni av skorna? Tänkte jag skulle göra det under en period, men hur vet jag om hästen ömmar...
2
Svar
31
· Visningar
2 193
Senast: Bug
·
M
Foder & Strö Hej Jag går och funderar på om det är så att det kan finnas stärkelse i halm, eftersom det är väldigt mycket av det just i spannmål...
Svar
4
· Visningar
1 742
Senast: arabia
·
Hästvård Min ponny tappar päls på benen, kan det vara någon form av mugg? I början var det nämligen på dom vita benen (vb o hf). Nu har hon även...
Svar
11
· Visningar
1 262
Senast: _moa_
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av detta ingrepp som jag inte har någon svensk benämning på? Det handlar alltså om att snitta den sena...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: tya
·
Foder & Strö Mitt hö har tagit slut o det är blankis till stallet o väldigt backigt, så jag har svårt att komma iväg o hämta nytt. Hade tänkt hämtat...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: arabia
·
F
Foder & Strö Han får 11 kg hö, kan inte ge mer han äter inte upp. 2 kg upplött lusernpellets och 2kg krafft grund och 2 dl olja per dag, vad hade ni...
Svar
18
· Visningar
1 708
Senast: orcide
·
F
Foder & Strö Vet någon namnet på detta fodertillskott. Det är en större rund burk. Den har en gul ettikett. Innehållet ser ut som svarta plast kulor...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Nilson o Smulan
·
Hästvård Några av er kanske har läst om min fölunge (numera åring) som hela tiden drabbas av otur och är skadad och sjuk om vart annat. Opererad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 845
Senast: maria_b
·
  • Låst
Hästvård Hur vet man om ens skor har broddhål? Min hästs skor ser ut ungefär såhär: Är hålen längst ner broddhål? Hur vet man vilka...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 548
Senast: Boj
·
Hästvård Tänkte att det här kunde va en tråd där man kan skriva sina misstag man gjort som hästägare. Man brukar ju säga att man lär sig av sina...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 107
G
Hästvård En väns sto ska föla i slutet på sommaren och hade nyligen ett ganska svullet juver. Nu är det mindre svullet, men stoet vill inte att...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Gisburne
·
Foder & Strö Vad kan man ge för foder till känsliga magar? Hästen i fråga blir lätt lite dålig i magen efter transportering och annat som inte...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: pinky
·
M
Hästvård Har äntligen hittat en passande ponny som ska besiktigas till veckan. Det blir besiktning på klinik, dvs. en vanlig besiktning + att vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 105
Senast: moalin
·
Foder & Strö Kan man ge vid ett o samma fodertillfälle?
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Boj
·
L
Foder & Strö Jag har en varmblodsvallack som jag lånar på foder. Ägarna hade vart och tittat på honom och konstaterat att han var alldeless för smal...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 409
Senast: Lijsan___
·
Hästvård Jag har funderat lite, Dett är ju bara på ett ungefär och inget att ta fast på då det är individuellt. Men hur mycket tror ni på ett...
Svar
1
· Visningar
769
N
Foder & Strö Min häst har fått för sig att han inte har tid att äta på morgonen! Även om han får tid på sig, så vill han bara ut. Om frukost höt...
Svar
13
· Visningar
1 063
·
M
Foder & Strö Har nu gått över till nytt ensilage, eftersom det andra tog slut. Efter att ha räknat foderstat på detta ensilage kom jag fram till...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt lucern i form av pellets, en 25 kg säck. Min pålle ska gå upp i vikt och får ca. 2½ kg kraft per dag (ett...
Svar
12
· Visningar
1 911
·
S
Hästvård Tänk hur livet för hästarna har förändrats! För andra gången fick shettisen i stallet kolik-känningar, efter 3 månader, hade lite...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10