Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har en b-ponny på 125 cm som kommer hem till sommaren då ska han ju gå på bete. Men till hösten är det ju dags att ge hö igen. Jag...
Svar
7
· Visningar
848
Senast: pernilla_s
·
N
Hästvård Ja, så var man insnöad då, fredagens tävling fick ställas in, och träningen imorgon ser mörkt ut... MEN, istället har vi tolkat ! Jag...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Morcraban
·
Foder & Strö Någon snäll människa som skulle kunna reda ut detta för mig? Har sett 2 olika sorter. En från Kr***t och en dansk sort som heter...
Svar
9
· Visningar
1 400
Senast: MaRomer
·
M
Hästvård Har inget emot utedrifter, bara att jag själv heller har mina djur inne 17-08 vinter tid, 22-06 sommartid (inne dagtid om allt för varmt...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 557
Senast: Lusidor
·
Hästvård Under de snart 8 år som jag har haft min fantastiska arab så har han behandlats för skador på samtliga leder och senor i alla fyra ben...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 301
Senast: CarinaMargret
·
Hästvård Tji fick jag för att jag säger att min häst AAAALLLDRIG har tappskor Under våra snart 3,5år har hon tappat sko 2 gånger, en gång när hon...
2
Svar
35
· Visningar
3 999
Senast: Messy
·
Foder & Strö Provar igen då, det visar sig om min tråd blir låst igen! Är det någon som vet hur mycket Lucern innehåller per kg av följande ämnen...
Svar
14
· Visningar
4 582
D
Foder & Strö Jag håller på att få ett nervsammanbrott.. Den senaste tiden har min häst varit lös i magen(fullblod) Hösilaget är väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 539
Senast: sthu
·
Foder & Strö Står säkert på massa ställen längre ner i tråden, men hur är det med när man ökar mängden kraftfoder? Har för mig att det är att man...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Tora
·
M
Hästvård Hej! Jag har en mysig liten fjording på foder, han ska tillbaka till våren :( & nu kollar vi på en ny häst. Men jag undrar om det är...
Svar
14
· Visningar
1 218
Senast: Nina G
·
Hästvård Min lilla knodd har haft mugg sen nyår typ. Har hållt det rätt bra under kontroll. Men nu har muggen klättrat upp på benen, mer som...
2
Svar
26
· Visningar
2 771
Senast: Nina G
·
Foder & Strö Diskuterade detta med en kompis idag och vi var rörande överens om att vi visste för lite. Finns det studier gjorda? Jag ger mer...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: pastejja
·
Hästvård Min lilla tjej har blivit väldigt bra på att få av sig skor:crazy: Den här skoperioden har varit hopplös, en vecka efter skoningen drog...
Svar
10
· Visningar
1 335
Senast: TinyWiny
·
T
Hästvård Hej! Till att börja med vill jag säg hej till alla eftersom jag är ny här samt tillägga att jag inte är speciellt erfaren när det gäller...
Svar
2
· Visningar
1 359
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Någon som provat fodret som står i rubriken? Det står att heta hästar blir lugna? Har ni märkt av något sådant? Är nyfiken på att prova...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: Fille
·
M
Hästvård Är det någon som vet om någon sjukdom som gör så att hästen tappar i hull snabbt? Någon som varit med om det och återhämtningstiden?
Svar
15
· Visningar
1 594
Senast: krumeluren
·
Foder & Strö Hur noga är ni med bäst-före-datumet? Jag handlade sojamjöl idag då mitt tagit slut och jag såg att alla säckarna de hade gick ut i...
Svar
19
· Visningar
3 855
Senast: Fille
·
D
Foder & Strö Min ponny är lite "gnagig" av sig. Han vill gäran stå och gnaga på saker emellan maten och så, vilket såklart är förståeligt. Han går på...
Svar
4
· Visningar
1 669
Hästvård Hur många dagar tar det innan medlet börjar smärtlindra? Hur många dagar tar det innan effekten försvunnit?
Svar
13
· Visningar
2 293
Senast: Stopek
·
Hästvård Har en häst med ett litet birkeland fragment på h.b. vet rekommenderade att det skulle få sitta eftersom han inte besväras av det. Men...
2
Svar
25
· Visningar
10 854
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010