Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö mina hästr har alltid en höbal i hagen, och nu har det kommit en massa snö, så den var översnöad, dock är inte balen hel, utan de har...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: Kaki
·
E
Hästvård Min häst gick omkull i ridhuset. fick sig nog med allsäkerhet en fet lårkaka och en sträckning.det är ca 2 veckorsen, han var lite halt...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Totola
·
Hästvård Om ens häst är aningens varmare i ena kotan än i de andra benen, men inte haltar eller så, hur orolig bör man vara? Något speciellt man...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: smasch
·
S
Hästvård För inte tag på veterinären, hittar inte i FASS och flaskans instruktionspapper är vattenskadade... Jag undrar hur ofta man kan och...
Svar
1
· Visningar
3 388
Senast: gazira
·
I
Hästvård hej hur ska jag sköta hovarna på mitt islandsto ,dom blir ju torra och slitna på sommaren ,ska man göra det på vintern och sommar...
Svar
8
· Visningar
887
Senast: Boj
·
I
Foder & Strö hej hur mkt ska jag ge min häst lucern och kraft ,ska jag ge alla mål han får morgon,insläpp,kväll, effter ridning (han får lunch...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: mahlmt
·
K
Foder & Strö En vän till mig har skaffat en hingst, 22 år gammal ca 155 cm hög av halvblodstyp. Han kom till stallet för två veckor sen, mager och...
2
Svar
22
· Visningar
9 253
Senast: Jate Volim
·
W
Hästvård hejsan! TÄnkte man kunde diskutera det här... hur hög var den största häst som ni mätt ner osv ? mvh
Svar
14
· Visningar
1 593
Senast: ginnies
·
I
Hästvård hej jag har en islandshäst som fäller,jag skrapar bort pälsen så mycket det går varje dag men dan där på är det lika mycket som...
Svar
18
· Visningar
1 599
Senast: Islandstjej
·
Foder & Strö Hästen får fri tillgång på hö (halvtaskiga värden, kvot på 4,2, söker annat hö men har ej hittat bättre), 1 kg havre och maxgiva...
Svar
8
· Visningar
1 332
Senast: Kaki
·
L
Hästvård Min häst har fått ont i ryggen tror jag.. När jag drar med handen över ryggen och kommer till där sadeln slutar så är han jättespänd...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: Fille
·
Hästvård Hej, min häst blev halt för ett tag sedan.. Han haltade rätt rejält dom 2-3 första dagarna, sedan blev han bättre efter att jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 124
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Hur ofta ska man vaccinera sin häst och mot vad? Hur ofta gör du det? Hur märker man att en häst har för skarpa kanter på tänderna när...
Svar
18
· Visningar
1 135
I
Foder & Strö hej om min häst ska bygga muskler vad ska den då ha för foder ,inte så den blir så pigg är redan det :) mvh emma
Svar
2
· Visningar
668
·
M
Hästvård Har ringorm konstaterat, dock ingen Ivamerol hemma och lär inte få den innan nästa vecka. Finns det något man kan köra på henne nu typ...
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: YaHilweh
·
A
Hästvård Har den här säsongen tänkt att börja med Prob-produkterna. Men, använde förra året Horsol, med mycket bra resultat. Nu funderar jag på...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: Boj
·
I
Hästvård hej jag har nyligen köpte en islandshäst som inte är mörklade ,hur ska ja bygga upp musklerna,vi ska tävla i maj så vill gärna att...
Svar
5
· Visningar
716
·
K
Foder & Strö Da hesten min har begynt å synke litte inn i flankene o.l. vil jeg få han litt rundere. Har fått tips om lucerne. Handlet dette i...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: KorsmoLappen
·
Hästvård Min häst har jaf haft i 1 månad nu. Förra ägaren spolade hovarna och karlederna varje dag för att han haft mugg och så och hon smörjde...
Svar
14
· Visningar
1 396
Senast: axel
·
Hästvård Under flera år har Novan haft ett kalt område strax nedanför ögonvrån. Jag har undrat lite över det men eftersom det varit relativt...
Svar
16
· Visningar
4 526
Senast: Ljulius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka