Fortfarande halt..

Sv: Fortfarande halt..

Jaha, okej. Men åh ;/ Hoppas det inte är så fullt då.. Näe han är inte det, vi ska försäkra honom imorgon.

Ledinflammation i kota, knä eller hovled.. Okej, brukar dom inte halta så spec. mkt då? Låter det ungefär som dom symtom han visar kan vara ledinflammation alltså?

Går ju som sagt inte att försäkra en halt häst. Isf blir det väl en försäkring med reservation för just det benet, om det nu skulle vara något fel där.

Åk direkt till klinik där dom gör en hältutredning. Bortkastade pengar att ta ut en vet. som ändå inte kan göra mycket mer än att böja och ev. spruta. Bättre att röntga / ultraljud för att få ett ordentligt svar.

Går ju som sagt inte att försäkra en halt häst. Isf blir det väl en försäkring med reservation för just det benet, om det nu skulle vara något fel där.

Åk direkt till klinik där dom gör en hältutredning. Bortkastade pengar att ta ut en vet. som ändå inte kan göra mycket mer än att böja och ev. spruta. Bättre att röntga / ultraljud för att få ett ordentligt svar.

Jag och flera av dom jag känner har försäkrat halta hästar! :) Gick finemang. Tack för hjälpen ändå! ;)

Hästen är btw frisk i benet nu, utan klinik. Det fick komma ut en och göra böjprov m.m på honom.. och nu är han varken varm, haltar, eller håller upp benet..

hur kan man försäkra halta hästar utan att få reservation på de benet den är halt på?

ja kunde inte ens försäkra min bilruta innan dom sett att den va helt hel utan minsta lilla fel..hur kan man då få försäkra halta hästar?

för då kan man ju ta bort försäkringen och sen försäkra hästen när den blir halt först..tjänar man ju en hel del på..varför ha dom försäkrade hela tiden när man kan göra de när dom väl blivt sjuka/halta liksom..

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 799
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 898
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 410
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka