Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nej jag tänkte inte ge min häst tramadol.... :p Men har funderat lite - alla smärtställande medel som man får till hästar (dom jag...
Svar
11
· Visningar
5 249
Senast: JohannaB
·
Hästvård Som rubriken. Här på forumet ser jag att det står både och och blir lite förvirrad;) Ngn som vet säkert om det är 12 eller 16 timmars...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: linnsan
·
G
Hästvård Hej! Min häst är inte så förtjust i fodret o äter det långsamt. Så jag fundera på att lägga något sött i.. Har ni något tips?? Fundera...
Svar
4
· Visningar
623
Senast: TwiggyM
·
T
Hästvård Har en häst som jag ämnar att sälja så småningom. Men nu blev hon i går akut opererad för förstoppning och "lite" tarmvred. Kommer detta...
2
Svar
26
· Visningar
2 916
Senast: Muehh
·
J
Hästvård HUr smittar det, vad är detta? Skall få hit en inackordering som kommer från ett stall som har detta. Den har fått klartäcken från...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: Jaba
·
Hästvård Ena åringen i stallet har löss och jag har försökt titta på min åring (de går ej ihopa) om han också har. Men hur tusan ser lössen ut...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Nethril
·
Hästvård Hittade ett sår i hmm kronranden, precis där hoven börjar ca 1cm långt och 2-3 mm djupt. Hon har nog slagit upp det när hon var broddad...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: orion_x
·
W
Foder & Strö Läste någonstans att man kunde få Kvarnbyfoders lusern och dyl hemkört. Vet någon hur många säckar man måste köpa då?
Svar
2
· Visningar
671
Senast: woffihaa
·
Foder & Strö Jag tycker ni ska köpa boken Hästens näringsbehov och utfodring av Christina Planck (husdjursagronom har undervisat vid slu) Margareta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 447
Hästvård Kan en häst få besvär av detta i form av smärta eller rörelserinskräkningar? Påverkas deras duglighet ur spermiesynpunkt? Kan de...
Svar
7
· Visningar
3 401
Senast: giffan
·
B
Foder & Strö Eftersom stallägaren tycker det är sååå onödigt att analysera hö´t så har jag bestämt att ordna det sjäv. Kostnad? Vem ska man skicka...
Svar
11
· Visningar
9 148
M
Hästvård Vet ngn vad det är för sjukdom ? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 799
Foder & Strö Ja nu är det ju dags att ge hästarna b-vitamin. Men vad är verkligen bäst? Har sett att det har kommit pellets nu och det verkar ju...
2
Svar
28
· Visningar
2 465
Senast: aprilia
·
M
Hästvård Är det ingen som har erfarenhet av hovbölder där det kommit upp smuts i såret? Vad gör vet åt det? gipsar dom hoven på ngt sätt? hur...
Svar
9
· Visningar
1 016
Senast: Alegro
·
Foder & Strö HEJ Jag bara undrar vilken sort alla menar när man pratar om lucern, strå eller pellets? Vad är det för skillnad, förutom att man...
Svar
13
· Visningar
1 517
Senast: SeagirlM
·
Hästvård någon som har en teori kring vad det kan vara? vi ringde och frågade en veterinär men han kunde inte ge oss något svar eller en teori om...
Svar
3
· Visningar
664
Senast: Alegro
·
Foder & Strö Min gammelman, 23 år, pensionerades förra året, och utför nu inget hårt arbete. Tricktränas lite men går mest och skrotar i hagen...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: panzy
·
Hästvård Kan någon något om detta!? Misstänker att min häst fått det pga en spark/slag på knäleden vf? Veterinären kommer i morgon! Tacksam...
Svar
10
· Visningar
3 923
V
Hästvård Hej hej! Jag har nu en häst på foder som ser hemsk ut! Mycket undernärd och rasp på hela bakbenen! Hon har kala fläckar och något...
Svar
19
· Visningar
5 078
Senast: cloud
·
Foder & Strö Jag ger just nu min valack Eggersmanns Kreuter Müsli och High energy müsli. Han mår bra på det, men det gör inte min plånbok längre...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka