Ett tips till er som undrar

Sv: Ett tips till er som undrar

Vissa tillverkare använder vete/mjöl som bindemedel. Och vete innehåller mest stärkelse av alla spannmål. Det är en tjej som är utbildad agronom+homeopat som kollade upp detta. Jag tror det nästan var en 3:e del i säcken(om jag minns rätt)............om det då även innehåller korn så blir det väldigt mycket stärkelse tillslut. Hur det ligger till med lucernpellets vet jag ej. Därför litar jag inte på pellets utan vill ha rena produkter.

Eftersom jag inte ger foderblandningar så vet jag inte vad sådana pellets innehåller. Men jag antar att om de tillsäter ex vete så borde den stärkelsen räknas med i innehållet.
Lusernpelletsen jag ger innehåller bara lusern.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 616
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hejsan allesammans! Som rubriken säger, jag har problem med karlledssprickor på min travarnordis som jag tävlar inom trav med. Det...
2
Svar
34
· Visningar
5 208
Foder & Strö Jag har haft detta uppe förut. Köp en foder bok eller fler. Jag har flera men tycker förnärvarande att Christina Planck &...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: sirenia
·
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Kaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022