Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Har blivit erbjuden att köpa inplatad väl tröskad halm med lite grönt i, bl a kvickrot. Är det ngn som vet hur kvickrot fungerar för...
Svar
11
· Visningar
2 874
Senast: navicularis
·
T
Foder & Strö Ja är det någon som vet vilket märke som har mest mineraler/vitaminer i sina mineralfoder? Det finns ju en uppsjö av allt! Något som är...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vad kan man ge för att sänka Ca/P-kvoten? Enligt foderstaten som jag har till min häst nu, så ligger kvoten på 2,7 och den ska väll...
Svar
6
· Visningar
1 720
Senast: Sara77
·
J
Foder & Strö ska byta foder till pållen. jus nu äter han kornkross och havre. 2 kg / dag. men han har så himla mkt energi, och han behöver nt ha mer...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Josse58
·
Foder & Strö Går det? Och isåfall - hur? Kommer hämta nytt hö snart och funderar lite på om det finns något sätt att se ungefär hur mycket...
Svar
4
· Visningar
781
Senast: Train
·
S
Hästvård Jag har sedan oktober haft ett budjonnysto (fullblod) på foder. Hon var tunn och omusklad när jag var och provred henne, hade även en...
Svar
8
· Visningar
959
Senast: soffii
·
Foder & Strö Visst är E-vitamin muskelbyggande? Kan man ge det till en 4-årig ponny som stått tre månader i vinter och måste ha lite hjälp på traven...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: ameo
·
P
Hästvård I grannstallet har många hästar blåsor i halsen, och ska vila:crazy: Vad kan det vara för sjukdom??
Svar
5
· Visningar
978
Senast: prallan
·
Hästvård 3 av 4 ben var extremt svullna på min häst i gårkvälls. De var nästan 3 dubbla mot vad de brukar vara. Bakbenen var värst. Ingen puls...
2
Svar
21
· Visningar
2 113
Senast: Mysaan
·
R
Hästvård [I]För drygt en månad sedan hade jag problem med ett av de ston jag rider...hon blev blind på sitt ena öga. Det hela börjde med att hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 585
Senast: Boj
·
D
Hästvård Jaha, SMHI säger att det ska komma en hel massa snö här nu. Jag som tagit av snösulor på bägge pållarna (snösulor som jag haft NOLL...
2
Svar
39
· Visningar
2 460
Senast: Andorra
·
M
Foder & Strö Funderar lite på det här med mineraler. enligt min analys på hösilaget, så visar det på att jag egentligen bara behöver tillsätta Selen...
Svar
3
· Visningar
2 224
Senast: Sar
·
Foder & Strö Ja alltså, de kraftfodren som utger sig för att vara "havrefria" är de verkligen det? Har hört att så inte är fallet ibland, vad är era...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: mahlmt
·
R
Foder & Strö Många ger sina hästar alla möjliga tillskott, unga som äldre..men hur är det egentligen med unghästar? Behöver de normalt fodertillskott...
Svar
17
· Visningar
2 889
·
C
Foder & Strö Har sökt i gamla trådar men inte fått svar... Hur är egentligen olja som fodermedel? Har hört att det inte är bra för hästen eftersom...
Svar
1
· Visningar
679
·
Hästvård Igår upptäckte jag att Novan har feber 38,9 (i morse 38,4). Hon har bara feber inget egentligt näsflöde. Hon frustar lite mer än vanligt...
2
Svar
24
· Visningar
2 134
Senast: Lindis
·
Hästvård Det är säkert en jättedum fråga men jag undrar om jag kan använda back on track på min häst som är sprutad i hasleden pga inflammation...
2
Svar
21
· Visningar
2 448
Senast: Tuvisen
·
Hästvård ha funderat lite på avmaskning på min häst .. så nu undra jag fall det smittar av sig till han, han gå i en ensam hage och e inte i...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: zazza girl
·
Foder & Strö Finns det något foder som alltid är bra att ge? Som hästen alltid har ett "behov" av? Linfröolja, blir de finare i pälsen eller är...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025