Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Upptäckte idag ute hos medryttarhästen att shettisen hade kala fläckar på halsen i däri var det små ljusa kryp. Han hade också börjat...
Svar
15
· Visningar
3 254
Senast: Vildvittran
·
Foder & Strö Har läst mej till här på forumet att minska havren har bra effekt om man vill banta sin häst. Vad ska man ge i stället för havre?
Svar
17
· Visningar
1 588
Senast: lis
·
Hästvård Och jag blir så fruktansvärt less. För ganska så exakt 1 månad sedan nu så bytte jag min ponny mot en fullblodsvalack som blir 5 nu i...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 541
Senast: jenny82
·
Foder & Strö Har alltid fyrkantsbalar själv men skall nu köpa ett parti rundbalar och behöver räkna ut hur många jag egentligen behöver. Diametern...
Svar
1
· Visningar
2 342
Senast: arabia
·
S
Hästvård Min ponny har väldigt mycket skav just nu, vid fällningen! Han har skav under sadeln och vid sadelgjorden. Men vid sadelgjorden har det...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Sofia-J
·
E
Hästvård Vi har använt en ca 6 ha stor hage nu på vintern till ca 10 hästar (lösdrift). Till sommaren har vi stora parasitfria (bara gått kort...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: Madick
·
Hästvård Har fått hem ett inackorderingssto som enligt uppgift ska ha spatt. Mina erfarenheter av spatt är dock noll, och jag känner mig starkt...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: gulan
·
Hästvård Skulle friröntga ena hästen inför försäljning.. Vi åker dit med en ohalt häst som gått kanon på 3-årstest och inridningen gått som en...
2
Svar
23
· Visningar
2 600
Senast: Scilla
·
S
Hästvård Jag en totalt okunnig om hästar måste dock ändå fråga. För ett litet tag sedan vart en här i denna kommun belagd med djurförbud då...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: lil-sis
·
B
Hästvård Någon som har tips på hur jag ska få svansen vit igen? Den är gulbrun nu efter vinterns leriga dagar. Jag har tvättat den flera ggr med...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: M-oaa
·
N
Foder & Strö Totalt novis som jag är på detta med "problemhästar", undrar jag hur man snabbast får vårt Arabiska fullblod (147 i manken) att lägga...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: nanniz
·
J
Hästvård Hej! är det någon som har börjat med eksemtäcke än? min lilla schettis är känslig mot knott och solen, eftersom allt har kommit så...
Svar
11
· Visningar
1 206
Senast: Bellaaa
·
T
Foder & Strö Vad ska jag ge för kraftfoder till våran ponny. Han är lat/trög av sin natur men ger man honom kraftfoder så blir han bockig :bump:och...
Svar
14
· Visningar
1 367
Senast: Molle__
·
C
Foder & Strö Har ett ensilage på ts 50, energi 5,2 MJ och smrp 48. Idealiskt för 4-åringen som klarar sig på enbart detta men inte lika bra för...
Svar
12
· Visningar
1 194
Senast: cafu
·
Foder & Strö Hur stora mängder av äpplen och morötter måste man fodra hästen med för att det ska märkas att den får i sig vitaminer? Är det för lite...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: sthu
·
T
Foder & Strö Jag har en arab, 15 år som genom sina år haft i omgångar magproblem. Ibland sjunker hans muskelmassa när hästar i stallet flyttar eller...
Svar
10
· Visningar
1 085
Senast: memmalotta
·
B
Foder & Strö Mitt sjuåriga sto har börjat äta av sitt eget bajs:crazy::crazy:. Inga jättestora mängder, men jag har sett henne göra det ganska många...
Svar
18
· Visningar
4 420
Senast: BertaLotta
·
Hästvård hur funkar det ..?? e det någon som ha gjort de på sin häst här.., vad tyckte ni om det i så fall??? vad ligger det i pris...
Svar
1
· Visningar
1 119
Senast: Jenny_K
·
Foder & Strö Idag har det omöjliga skett. En travtränare ringde upp mig och ville byta sitt jättebra hö mot mitt dåliga (hennes högdräktiga sto hade...
Svar
12
· Visningar
1 123
Senast: Kaki
·
M
Hästvård Har en ungkille född 2006, som efter kastreringen skulle besiktigast för att säljas med hade då en stelhet i baken som man trodde...
Svar
4
· Visningar
1 287
Senast: missmuppsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka