S
Stjarni
Sv: Jag har bytt till mig ett bekymmer
Min häst var skadad i ett halv år och vi åkte fram och tillbaka till kliniken. Till slut sa jag att det var sista gången jag skulle försöka sätta igång henne. Och så blev det, hon har hållit. Ingen mer hälta och frisk förklarad, en underbar rid häst.
Man kan hålla på hur länge som helst med att försöka få sin häst frisk. Ibland löser det sig men inte allltid. Man får helt enkelt ta och bestämma sig för att "håller hästen inte den här gången/nu" så får man ta konsekvesen. Utdömd, avlivning, endast promenadhäst?
Jag börjar tappa tron på att han nånsin kommer bli en bra ridhäst
Han har tom börjat att väva. Vet inte om han hade det innan men vi märkte det ganska så snart efter att vi fick hem honom. Dom förra ägarna har inte sagt nåt om det iaf.
Även om han inte är helt "körd" så känns det så onödigt att ha en häst som man inte kan använda. Jag vet att jag är rätt hård i orden och att det låter som att det är hans fel men så är det ju inte, det känns bara helt hopplöst
Min häst var skadad i ett halv år och vi åkte fram och tillbaka till kliniken. Till slut sa jag att det var sista gången jag skulle försöka sätta igång henne. Och så blev det, hon har hållit. Ingen mer hälta och frisk förklarad, en underbar rid häst.
Man kan hålla på hur länge som helst med att försöka få sin häst frisk. Ibland löser det sig men inte allltid. Man får helt enkelt ta och bestämma sig för att "håller hästen inte den här gången/nu" så får man ta konsekvesen. Utdömd, avlivning, endast promenadhäst?