Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Hur lång tid tar det för er att mocka? Är ni noga?
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 773
Senast: Stefffie
·
Hästvård Hej, jag har en liten fråga. :) Jag har suttit och kollat lite både på annonser och här på buke (och sett i verkligheten också) att...
Svar
19
· Visningar
1 795
Senast: Nafayette
·
K
Hästvård Hade släppt ut pållen utan täcke i hagen, mellan klockan 9 och typ 2 på dagen. Han har inte så jättemycket vinterpäls men det var fint...
2
Svar
32
· Visningar
2 593
Senast: kladdkakor
·
Hästvård Min häst har blivit sparkad på bakbenet (utsidan). Finns två broddhål så jag förmodar att hagkamraten har sparkat min pålle. Hon är...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: lillsyrran
·
E
Hästvård När tycker ni att det är bäst att kastrera; hösten då de är 1 eller våren då de är 2?
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Picasso
·
P
Foder & Strö Jag har sålt min häst nu till en tjej som ger sina hästar hösilage, problemet är att min häst äter vanligt hö. Han har haft fång för...
2
Svar
20
· Visningar
1 690
A
Hästvård var sitter punkten som stimmulerar immunförsvaret? Kan inte hitta den i mina papper.:mad:
Svar
6
· Visningar
1 254
Senast: acrazyone
·
Hästvård Hej alla kloka bukare! Jag har sökt runt i gamla trådar om strålbenshälta men det har ju kommit ny forskning och sådär så nu startar...
2
Svar
21
· Visningar
2 585
Senast: Salikon
·
Hästvård Happ, då hände det nått nytt igen =/ Min unghäst har ont i ryggen.. Stallchefen var och tittade på henne, hon sa att mycket var att hon...
2
Svar
36
· Visningar
6 116
Senast: Djurjouren
·
T
Hästvård Hej. sålde en häst för ca ett halv år sedan. Den nya ägaren har fått problem med hästen och har varit inne på atg kliniken, det visade...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: mariamadelene
·
Hästvård Hur kan man variera klippningen på en häst som har stå man? Klipper min fjording så att hon får den traditonela bågen, skulle vilja...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Sparf
·
B
Hästvård Då jag vet om att min polle har lite problem med bihålerna men jag har inte behöft behandla el dylikt innan men nu luktar det rent ut...
Svar
10
· Visningar
1 677
Senast: sara_18
·
Hästvård När jag tog in hästarna vid 21.00 så gick allt som vanligt först. Hästarna vet vart dom står och alla tre gick in i sina egna boxar...
2
Svar
29
· Visningar
2 555
Senast: fettso
·
Hästvård Märkte idag att min häst har ont i ryggen. Tar allt från början! Tvättade honom i Tisdags kväll med varmvatten (hela hästen) Han fick...
Svar
10
· Visningar
1 615
Senast: MaRomer
·
C
Hästvård Har läst här att på forumet att det finns de som rekommenderar att ge hästen potatismjöl för att stoppa upp lite.. Jag har en häst...
2
Svar
25
· Visningar
6 427
Senast: Alexandra_Torg
·
Hästvård Tänkte pröva att ha olja i hovarna för att minska styltorna, kan man ta rapsolja eller kan det på något sätt förstöra hoven/skorna...
Svar
12
· Visningar
1 772
Senast: mizz
·
Foder & Strö hej Många hästar i vårt stall och även här på buke verkar ha magrat... Jag har fått för mig att efter förra årets intensiva regnande...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Jag släppte min häst lös på ridbanan idag och tittade på när han sprang runt och såg då att hans revben syns väldigt tydligt. :eek: Blev...
2
Svar
35
· Visningar
4 011
Senast: catya
·
Hästvård Ännu en fångfråga. Vi har fyra hästar. Min egen häst, en newforestponny är den enda av dem som har foderränder på hovarna. Jag tycker...
Svar
6
· Visningar
1 291
Senast: SO Hovslagare
·
Foder & Strö Då jag är mycket tveksam på om alla flytande eller pulver tillskott som b och e vitamin fungerar så undrar jag om det finns mera...
2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: nixa 324
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka