Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur många gånger fick ni göra det innan de svarade på behandlingen och hur såg konvalecenten ut under tiden? Och ändrade ni på något...
Svar
12
· Visningar
1 661
Senast: Josse58
·
Foder & Strö Har en mycket lättfödd halvblodsvalack som verkligen behöver tappa en 50 - 60 kg. Tror detta skulle vara relativt enkelt om bara jag får...
2
Svar
25
· Visningar
2 174
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Min ponny har varit lite lös i magen och jag har förut använt den torra foderjästen. Men vad jag förstår så är den vanliga bakjästen mer...
Svar
10
· Visningar
1 882
Hästvård Vet var ute och vaccinerade en av mina hästar nu ikväll, reagerade några timmar senare på att hästen verkade lite summ (normalt mkt liv...
Svar
11
· Visningar
2 041
Senast: carwes
·
  • Låst
Hästvård Har nyss kommit hem från stallet och är nu i mer eller mindre chocktillstånd. Alla bitar börjar falla på plats och nu börjar det gå upp...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 533
Senast: Boj
·
S
Hästvård När man precis kommit igång igen så blir pållan halt av ett slag (?) på insidan av kotan :( Förra lördan kom hon in från hagen och...
Svar
3
· Visningar
1 651
Senast: Bialitt
·
T
Hästvård Hej! Jag har en kort fråga. Kan man använda antiinflammatorisk människosalva på häst? T.ex. zon. Jag tänker på om hästen har lätt...
Svar
14
· Visningar
8 814
Senast: Centaur
·
J
Foder & Strö Jag undrar hur man håller koll på foderstaten hos flera Hästar som går på lösdrift eller sommarbete, hur kan man ha koll på vad varje...
Svar
11
· Visningar
1 047
Senast: Korven
·
W
Hästvård Har en tinker som ska ha en vit svans o rumpa men den lilla donnan trycker upp rumpan mot väggen när hon skiter.Hur får jag henna att...
Svar
6
· Visningar
1 114
Senast: Lillemim
·
Hästvård Min valack har svullnat upp mycket i sitt skap. Han har även ont, man får inte ta på det då sparkar han, han vill inte trava och...
Svar
6
· Visningar
1 601
Senast: xandoor
·
R
Hästvård Hoppas nu bara att jag satt denna tråd i rätt kategori så man slipper bannor. Har två funderingar och jag hoppas få höra vad ni...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: Rockypro
·
S
Hästvård Köpte en tre åring i höstas då riden i alla gångarter i form. Ryttaren som red då sa till mig att han ibland tog bettet på höger sida...
Svar
6
· Visningar
803
Senast: sandystar
·
Foder & Strö hästen i fråga är en kallblodstravare (f-91) som är en hobbyhäst. aktiveras 3-6 ggr i veckan. vi hoppar, dressyrar, rider ut i skogen...
Svar
13
· Visningar
1 948
Senast: aprilia
·
E
Foder & Strö Är det någon som har använt fodret till sin häst? Vad var det för häst och vilket behov hade den, vad fick den för foder i övrigt? Hur...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Em_E_liE
·
L
Hästvård Min lilla prinsessa (fullblodet) som är dräktig i 9 månaden fick lymfom-svullnad alias Lymfangit i fredags. Hon började bli svullen på...
Svar
7
· Visningar
1 257
Senast: Love_energy
·
Hästvård Visste inte om den här tråden ska ligga här eller nån annanstans, men den får väl flyttas då antar jag. Hursomhelst, förra veckan...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: z0me
·
Hästvård Det sägs ju att hästar ska äta från marken. Självklart, det är ju deras naturliga sätt att äta. Men är det på något vis skadligt att...
2
Svar
30
· Visningar
4 005
Senast: sweep
·
J
Hästvård Har hamnat i en knepig sits här och vet inte hur jag ska kunna agera:( Kort bakgrund; Granne som vi inte står på god fot med redan...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 057
Senast: Jeeves
·
Hästvård Har hört att det finns nåt att ge hästen som förebyggande mot fång? Det var nån som köpte nåt preparat från USA som tydligen skulle...
Svar
11
· Visningar
1 580
Foder & Strö Jag har fått tag på ett hösilage med TS-halt 56 och smrp på 55 kg/foder samt mj på 6.3 (blir en kvot på 8.7 och det borde han ju klara...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka