Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Jag undrar vad som vore lämpligt foder som kraft. Hittills har jag kört med grundarianter antingen Krafft grund eller Mustang...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: Natasja
·
L
Hästvård hej sitter och oroar mig för den kommande sommaren, min häst är inakorderad i ett jätte bra stall med MÅNGA stora fina hagar med massor...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: Andorra
·
Hästvård Min häst har sedan flera veckor tillbaka små hårda knutor på ryggen, på båda sidor om ryggraden. Först kollade min tränare och trodde...
2
Svar
21
· Visningar
4 737
Senast: MiniLi
·
E
Hästvård Har en häst med trolig selenförgiftning. Kala fläckar, taskig päls, avmagrad, påverkad lever enligt prover. (Och ja jag har givetvis...
Svar
4
· Visningar
2 671
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Lillhästen har rymt in i foderrummet och smaskat på betforsäcken, har ingen aning om hur mycket han har fått i sig, men jag var borta i...
Svar
17
· Visningar
1 689
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård Min häst's knä är spetsigt och det är som att det sitter en "kula" på benet. Syns när han tar ett steg framåt med benet. Hovslagare sa...
Svar
2
· Visningar
1 205
Senast: TantEster
·
Hästvård min pålle har hostat i nu lite mer än en vecka. Det är djup slemmig hosta, och snor kommer endast när hon hostar. rinner ingenting...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: SkAhAhÄsT
·
M
Hästvård Igår när jag skulle sova kom jag att tänka på en sak, och i flera timmar låg jag sömnlös. Jag tänkte på jodopax (:rofl:) och funderade...
2
Svar
34
· Visningar
4 975
Senast: Apollo 13
·
Foder & Strö Höll på smälla av när jag fick se priset på Kraffts Blå havre, 5,16/kg!! Jämfört med Svenska Foders havre som kostar 3,72/kg. Vad är...
Svar
13
· Visningar
3 535
Senast: Runar 15
·
S
Foder & Strö Hejsan, såhär är det. Min 12 åriga haövblod/varmblodsvalack äter inte upp sitt hö. och verkar vara ganska trött. Tack vare vädret så...
Svar
9
· Visningar
1 468
Senast: hanoirocks
·
B
Hästvård Okej.. Nu är det så att två hovslagare har sagt olika. Så jag vet inte vem jag ska tro på. Båda är utbildade, nr 1 är nyutbildad och nr...
Svar
11
· Visningar
1 116
Senast: Bug
·
M
Foder & Strö Mitt halvblod har tunnat ut lite nu senaste veckorna. Jag har bara haft han över vintern och vet inte så mkt eg hur lättfödd han är och...
Svar
12
· Visningar
1 905
Hästvård Jag vet att det finns två trådar om detta innan. Men är det verkligen ingen mer som har behandlat sin häst med detta? Eller som har...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: osse
·
Hästvård Det börjar närma sig avmaskning här och nu har inte jag avmaskat sedan det blev receptbelagt. Ringer jag nu bara lämplig veterinär och...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Tuvisen
·
E
Hästvård Hej Jag har ett litet trevligt problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig att reda ut ;) Det är så att min häst gått på lösdrift och...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: emmiz79
·
L
Hästvård Hej. Jag har en häst som är helt i underbar form. Men dock har hon efter senaste verkningen fått en väldigt tunn sula på ena bakhoven...
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: chrysler
·
V
Hästvård Var ute och red ca 1 1/2 timme idag. Lite trav och galopp men mest skritt i skogen. Pigg och glad som vanligt. Kom hem och klädde av...
Svar
7
· Visningar
1 198
Senast: vigmir
·
  • Låst
Hästvård Nu när det börjar kännas som om våren är på väg så känns det som hög tid att börja fundera på avmaskningen i år. Ska göra träckprov för...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Madick
·
Hästvård Nu behöver lilla jag lite hjälp inför eksemsesongen! Jag hade tänkt att köpa in MSM för jag hört att det hjälper emot eksem av häst- är...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Belethien
·
Hästvård Har haft ett föl med vita hovar hemma ca tre veckor nu. Har upptäckt att han har en blå/lila horisontell rand några cm ner på hoven...
Svar
3
· Visningar
1 199
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd