Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Hej! Vår häst står pga av hovledsinflammation på boxvila/sjukhage med daglig liten promenad. På veterinärens rekomendationer har...
Svar
5
· Visningar
889
Senast: Tuvisen
·
M
Hästvård I dag när jag åkte ut till stallet så var min häst jättekonstig. Han följde med in i stallet, men på vägen dit sket han diarre. Väl...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: Mtv
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Tänkte sätta igång träningen med pållen nu när våren dyker upp, men hur mycket behöver man lägga till på foderstaten...
Svar
5
· Visningar
890
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Har tempat en inhyrd häst som en extra koll eftersom han fått en sårskada. Ägarna har inte kollat hans normaltemp innan så vi har inget...
Svar
8
· Visningar
4 373
W
Foder & Strö Hej, skulle verkligen behöva lite råd nu. Jag har en smäcker, och tyvärr, för smal D-ponny! :( Jag har haft min ponny i 13 månader...
Svar
8
· Visningar
1 009
Senast: Weathergirl
·
T
Hästvård Inatt så har min häst bitit tag i gallret och svalt luft! jag vet inte så mycket om krubbbitning och hade hoppats på att få info och...
Svar
15
· Visningar
1 506
Senast: Mumin_79
·
T
Hästvård (Varning för lite skriva-av-sig-tråd) Jo, igår hände det en sak som gjort mig väldigt upprörd. Jag kom till stallet där en tjej står... 2
Svar
27
· Visningar
2 743
Senast: lundsbo
·
P
Hästvård Hejsan! Är ett riktigt fan av både värmelera och kyllera, är det ngn som vet ngt ställe där man kan komma åt detta billigt...
Svar
9
· Visningar
1 362
Senast: Mia_R
·
Hästvård Fick hem en häst som inackordering bara några veckor medans ägaren var bortrest.Hon stod vanligtvis i ett sk tävlingsstall.Där hade dom... 8 9 10
Svar
194
· Visningar
14 323
Senast: Lippy
·
S
Hästvård Jag märkte för ett tag sen att det knäpper i min hästs rygg ! Det låter som det kommer från korset. Vad kan detta bero på? Är det läge...
Svar
5
· Visningar
2 462
Senast: snuttis_linsan
·
W
Hästvård För drygt ett och ett halvt år sedan köpte vi vår häst, han gick igenom besiktningen men fick anmärkning på ryggen (ömmade vid tryck)...
Svar
15
· Visningar
1 954
Senast: malinrehnby
·
Hästvård Svar på träckanalys: stora och/eller lilla blodmasken 250 EPG (ägg per gram träck). Odling är satt för att kolla stora blodmasken...
Svar
16
· Visningar
2 254
H
Foder & Strö Har råkat för att två balar av mitt hösilage varit liksom ruttna, dvs VÄLDIGT blöta och nästan lite slemmiga. Den ena var så i botten...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Masse
·
T
Foder & Strö mitt varm blods vallack har fullit ur en hel del o d tycker ja inte om. han äter en massa lusern nu men ja tycker inte d hjälper. kan... 2
Svar
34
· Visningar
3 053
Senast: Madick
·
Hästvård Jag blir så förvirrad!! HUR ser en rak rygg ut och HUR ser en svängd rygg ut? Bilder tack:bow:
Svar
6
· Visningar
1 189
Senast: Comfort
·
N
Foder & Strö Någon (mer än min stallkompis) som har erfarenhet av Marstall Freizeit Müsli, och som kan hjälpa mig med en jämförelse med Kraffts...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: nanniz
·
V
Foder & Strö Har du haft en häst som gått från lättfödd till svårfödd? Av vilken orsak? Pga åldern? Efter viktras vid skada? Är det vanligt att... 2
Svar
24
· Visningar
2 612
Foder & Strö Hej! Jag undrar vad som vore lämpligt foder som kraft. Hittills har jag kört med grundarianter antingen Krafft grund eller Mustang...
Svar
9
· Visningar
1 034
Senast: Natasja
·
L
Hästvård hej sitter och oroar mig för den kommande sommaren, min häst är inakorderad i ett jätte bra stall med MÅNGA stora fina hagar med massor...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: Andorra
·
Hästvård Min häst har sedan flera veckor tillbaka små hårda knutor på ryggen, på båda sidor om ryggraden. Först kollade min tränare och trodde... 2
Svar
21
· Visningar
4 744
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka