Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Har just suttit och läst om korsförlamning - något som de hästar jag haft att göra med tack och lov sluppit genomlida. Blev dock...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Elan01
·
Hästvård när börjar ni låta era klippta hästar gå ute nakna? (förutsatt att det är varmt ute, inte mkt vind och inget regn!)
Svar
10
· Visningar
1 207
Senast: -sunshine-
·
T
Hästvård Hur många saltstenar äter er i månaden? Min häst har under en natt ätit upp halva sin saltsten (den lilla modellen). Den las nog in...
Svar
18
· Visningar
3 858
Senast: fijja
·
Hästvård Hur ska en fånghäst verkas enligt er? Visa gärna bilder om ni har!:bump:
2 3 4
Svar
61
· Visningar
14 320
Hästvård Hej, har just köpt en egen häst, varmblodstravare och nu sitter jag och tittar igenom avmaskning o vaccinationer. När man avmaskat o så...
Svar
16
· Visningar
1 283
Senast: Candlegirl
·
Foder & Strö Någon som vet vilka ingredienser Krafft Energi är gjort av?
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Väntar på analysen från en bonde. Han skulle ringa nu i eftermiddag. Inom vilka värden bör det ligga på i ett grovfoder till en...
Svar
6
· Visningar
756
Senast: tinafinis
·
S
Hästvård Hejsan allihopa jag bara undrar en sak om vad ni tycker. Min hyrhäst har extrem mugg o han ömar jätte mycket. Jag vill inte släppa ut...
Svar
13
· Visningar
1 534
Senast: majabergman
·
Hästvård Hur upplever ni de vita hovarna? Jag har nu fått hem en häst med vita hovar på bakbenen, och han har på ena hoven tappat lite smådelar...
Svar
16
· Visningar
3 297
Senast: majabergman
·
Hästvård hur gör man det? inte som stallbandage behöver man speciella paddar? extra långa lindor? nån som har bild på hur det ska se ut?
Svar
8
· Visningar
1 310
Senast: tinissen
·
Hästvård vad använder ni när ni schamponerar era hästar? varför? vet många (inkl elit) som använder billiga människoschampon till sina...
2
Svar
26
· Visningar
7 986
Senast: muppia
·
T
Foder & Strö Ja det är svårt det här med foder. Jag har hört så mycket om allting så man vet inte VAD som är OK att ge?? :confused: Pellets:inte...
Svar
9
· Visningar
990
Foder & Strö Mitt sto brukar börja gnaga litegranna på väggar vid den här årstiden och hon brukar få asp-pinnar att tugga på i stället. Så även i år...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: Tuvisen
·
P
Foder & Strö Är rädd att värdena är för höga. Eller har jag fel? Ts 65-70 %. Energi 10.0-10.5 MJ/kg Ts. Smältbart råprotein 55-60 g/kg Ts
Svar
10
· Visningar
1 079
·
Foder & Strö Precis som rubriken lyder hade det vart kul o veta hur mycket din häst äter för varje dag & månad :) Gärna ras, ålder och användning...
Svar
6
· Visningar
5 715
·
Hästvård undrar om detta är bärrandsröta och vad man gör åt det? kan man använda medel som är mot strålröta? vet han har tenderat till att ha...
Svar
8
· Visningar
1 164
Senast: arabia
·
T
Hästvård Ni som har erfarenhet av stora tunga hästar med tunna sulor kan väl dela med er av er erfarenhet. Anv ni sulor året runt eller bara i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 445
Senast: Jeremia
·
Foder & Strö Köpte analyserad havre av en bonde, men det var inte kollat mineralvärdena. Vad är riktvärdena för havre på Ca, P och Mg? Havren har...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Kaki
·
Foder & Strö ja kan jag blandta betforen och lucernet(torrt) och sedan blöta upp det i samma hink?
Svar
9
· Visningar
1 103
Foder & Strö Som rubriken antyder så har min höanalys gjort mig till mera kraftfoderduttare än vad jag var innan jag analyserade hö. Vi har ju en...
Svar
16
· Visningar
1 382
Senast: Ellyne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka