Knutor på ryggen?

Sv: Knutor på ryggen?

Men hallå, du sa ju själv att det tog dig ett halvår för att bli av med skiten? Ska jag inte rida ordentligt på ett halvår? :cool:

haha, ett halvår räcker inte på långa vägar egentligen för mig! med knölarna alltså.... hon har haft dom i nästan 1 1/2 år nu. :crazy: men dom har blivit otroligt mycket bättre!!!

nejdå, då ska allt rida på!
ja är lite dålig på att uttrycka mig ibland...;)
på med fucidin i 14 dagar och rid barbacka under den tiden (du har inget val, det blir jättekletigt)
rid så mycket barbacka du kan tiden efter där och lägg ett skinn (får eller ren) närmast hästen sen. tvätta av med hexosil när den blivit svett eller 1 ggn/vecka.

om hästen inte har haft knälarna så länge går det nog mycket snabbare för dig, men det tog lång tid innan jag hittade nått som hjälpte!

å av med täcke så mycket som möjligt, det gör underverk.

skumgummin har den funktionen att lägga sig som en ring runt knölen och undvika tryck. en svår metod tycker ja....:crazy:

om du inte tar tag i det nu, kommer dom att bli större för att til slut flyta ut och bli stora som 5:or. iallafall hände det på min häst. jag fick ställa av henne i 9 veckor förrförra sommaren. seen som jag och VET på detta med fucidin och det hjälpte kanon!

alsolspriten hjälpte inte ett skvatt...:mad:

men karisma har aldig haft ont av dom iallafall och det känns ju iallafall bra!! :banana:

Sv: Knutor på ryggen?

Jaha då förstår jag vad du menar!
14 dagar ska vi nog kunna klara oss utan sadel :)

Tack så mycket för alla svar, ska försöka få tag på bägge de där medlen och så är det väl bara att hålla tummarna :D

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
660
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 233
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 900
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar