Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har fått tag på ett hösilage med TS-halt 56 och smrp på 55 kg/foder samt mj på 6.3 (blir en kvot på 8.7 och det borde han ju klara...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Boj
·
Foder & Strö Är van att ha hästarna i eget stall och då kunna styra upp det som man själv vill. Så nu har jag lite problem med hur jag ska fördela...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Detta är kanske en dum fråga men finns det någon foderkalk som även innehåller selen? Märke?
Svar
1
· Visningar
550
Hästvård Tjocka vita rugor på båda bak, på samma ställe. Inget synligt sår. *Vad är det? *Vad ger det hästen för obehag? *Vad gör man åt...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 497
Senast: Shenzi
·
L
Hästvård Ja, så har man äntligen hittat drömhästen. Fem år, vallack med stora utvecklingsmöjligheter och som har en mkt bra grund redan nu. Glad...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: lil-sis
·
M
Hästvård att inte ge upp! jag var nära att göra det efter ca 55dagar med beh och ingenförbättring,hade till och med bestämt dag och tid med min...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: _Runaway_
·
N
Foder & Strö Vet ju att grovfodret är det viktigaste. Och att om man ska ge lusern, så ska man inte byta ut hö mot lusern, utan använda det som ett...
Svar
10
· Visningar
1 229
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jag har i alla tider fodrat med havre, funderar nu på vilka skillnader det är att ge korn istället. Tycker inte att det verkar skilja...
Svar
10
· Visningar
4 819
Hästvård Någon som vet hur lång karenstid det är på det?
Svar
18
· Visningar
4 715
Senast: Sorbe
·
Hästvård Fick idag reda på att 4 av min hästs halvsyskon är borttagna/ska tas bort pga ihopväxta ryggkotor, pålagringar mm. Funderar därför på...
Svar
9
· Visningar
1 128
S
Hästvård Köper man en arab bör man kolla knäna för cystor, en isis hasen för spatt. Men vad bör man kolla upp på ett halvblod? Hälsning Maja
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: Mia_R
·
H
Foder & Strö Vilka lucern märken finns de att få tag på här i sverige (närmare bestämt, skåne) Krafft och kvarnby är dem jag känner till finns de mer?
Svar
9
· Visningar
1 400
Senast: boccia
·
T
Foder & Strö Om en häst,ca 450 kg i normalt arbete, som står på fri tillgång på hö,1 ½ kg krafft lucern samt en dl krafft röd miner? Bra/dåligt...
Svar
9
· Visningar
973
Senast: Tuvisen
·
F
Hästvård Jag har aldrig varit någon stor användare utav benskydd och dyl. Men nu så får jag snart hem en åring, och då är man ju lite extra...
Svar
14
· Visningar
2 594
Senast: aramis
·
T
Hästvård Min kallblodstravar valack har jag märkt på sistone att han kliar sig i manen på båda sidor. Han har nött bort pälsen där. Han går på...
Svar
3
· Visningar
776
Senast: Boj
·
A
Hästvård Jag blir inte klok på denna mugg nu är det så illa att den är en 3cm lång och typ ½cm djup spicka i muggen ner i "köttet" och det blir...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: fullblod4ever
·
S
Foder & Strö Nu har mamma sagt 3 ggr att jag skall ge hästarna potatisskalen. Kan man ge hästar det ? och kan man ge " tärnad " rå potatis ?
Svar
7
· Visningar
1 912
Senast: ameo
·
Foder & Strö Fick hem en ny häst i helgen och enligt förra ägarna så vill hon gärna ha en hink i boxen för att blöta höt. Visst, tänkte jag, det kan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 355
Senast: YaHilweh
·
Foder & Strö Ni som provat örter till era eksemhästar, vad har funkat. Hur lång tid tog det innan ni såg förbättring? Skriv gärna vad just den...
Svar
6
· Visningar
1 594
Senast: Novali01
·
Foder & Strö Folk stirrar konstigt på mig när jag säger att jag hellre byter ut ett dåligt hö mot lusern, varför? Om man har ett hö som tex har...
Svar
3
· Visningar
719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka