Tunna sulor

Sv: Tunna sulor

Skrev jag just DIN hovis ? Nej, det gjorde jag inte.

Jo, jag förutsätter att många anlitar outbildade hovisar för det är det många som säger att dom gör inom hästeriet. Men nu skrev jag faktiskt om utbildningen HETA ARBETEN, inte om outbildade hovisar i allmänhet. Tror knappast många frågar sin hovis: har du utbildning för varmskoning.

Hur tänkte du skydda sulan med endast sillicon i strålfårorna som ? Klart man lägger tjärdrev eller sillicon i fårorna även när man har sula. eller hur menade du ?

Som jag förstod det ville du INTE ha sulor, men däremot skulle du ha sillicon i fårorna ? Förklara hur du tänkt.

Några fåror har jag inte sagt! Näe, det ska vara som ett nät som man lägger i sulan (hålrummet som jag skrev tidigare) och lägger en gel över (silikon?). Strålen+strålfåror är "fria".

Näe, HELA sulor vill jag undvika, men något bör han ha mot sina ömma tassar. Detta ska vi prova när leran gett med sig lite.

Nu har min pålle tappat sko IGEN. Jag blir tokig, hovis var ute förra måndagen och söndag kväll har han tappat en framsko. Och jag kan inte hitta den såklart i hagen, så inte kan jag slå på den igen själv heller...

Vad 17 gör man när skorna ryker hela tiden och hästen mår så mkt bättre med sula?

(ursäkta trådkapningen)

Lätt som en plätt .....Byt hage till en som är fri från gyttja och lera.
Det är något man får leva med när det är blött och lerigt i hagarna.

Liknande trådar

Hästvård Har en känslig ponnytant med halvtaskig hovkvaliteé. Med hjälp av bra foderstat och hovvård lyckas jag hålla det i schack. Varje vinter...
2
Svar
22
· Visningar
12 798
Senast: clubman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka