Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Sitter mitt uppe i min beställning på backontrackshop.se och funderar över vad jag egentligen ska välja. Hästen i fråga skall stå med...
2
Svar
29
· Visningar
2 177
Senast: Heikne
·
Hästvård Min häst har fått svarta tror det är ägg (sitter flera 100 på varje som lusägg) av nått slag på hovskägget på iallafall 3 av sina ben...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: Mooch
·
H
Hästvård hej alla! min häst har varit halt REJÄLT över 2 veckor. o igår fick vi reda på atg-kliniken att hon har en korsbandsskada på höger...
Svar
4
· Visningar
8 936
Senast: zigg
·
M
Hästvård Jag kom idag på mitt lilla sto att hon hellre tog för sig av bajshögen i hagen istället för höet som låg precis bredvid. Jag är mållös...
2
Svar
25
· Visningar
2 158
Senast: krambanan
·
L
Hästvård vet alldeles för lite om det, men har börjat misstänka att min valack har spatt. stor och tung, 16 år, diffusa rörelsestörningar bak...
Svar
15
· Visningar
7 742
Senast: Centaur
·
C
Hästvård Vet inte riktigt vart tråden ska ligga, men flytta den gärna annars! Min ponny har börjat få kalla fläckar stora som 5 kronor i och...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: CCorneliaa
·
F
Hästvård Hej! Jag äger en shettis, som jag fick gratis då förra ägaren skulle slakta honom om ingen ville ha honom. Jag vet (nästan) allt om...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: PrittePuff
·
A
Hästvård Min lånehäst haltar ganska ofta, och vår hovslagare säger att vi ska lägga ett våtvarmt omslag för att se om det är hovböld! Men vad...
2
Svar
27
· Visningar
6 117
Senast: axel
·
A
Foder & Strö Jag har en travare på 8 år som är ganska smal och smäcker i kroppen! Men saken är den att han har stora knutor eller knölar på ryggen...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: veronican
·
Hästvård Hästens regnskollor ger inte med sig. Sega som bara den. Jodopax fungerar sådär, blåspray är oxå helt ok. Men finns det något...
2
Svar
21
· Visningar
1 899
Senast: Nethril
·
Hästvård Ni som haft hästar med en tumör. På vilket sätt märkte ni (eller veterinären) att den hade det?
Svar
1
· Visningar
648
Senast: ekedal
·
Hästvård Om jag hittar en gammal skada på min nyinköpa häst, allså skadan kan inte ha hänt hos mig. Hur ställer sig då försäkringsbolaget ...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Sitter i skiten här varenda bal av våra sista hösilage balar är rutten när jag skär upp den, så måste akut börja fodra med annat. Har...
Svar
3
· Visningar
801
Hästvård Iallafall så undrar jag vart sitter dem? Kanske en bild varpå dessa syns väldigt tydligt? Tack på förhand! :bow:
Svar
1
· Visningar
717
Senast: neferra
·
J
Hästvård Hej! (lite osäker på om tråden ligger rätt?) Jag skulle vilja ha några bra tips om bantning.. Jag har en d-ponny som verkligen skulle...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 193
Senast: CarinaMargret
·
E
Hästvård "Min" häst har långt tillbaka varit vanvårdad och därför är hans päls väldigt jobbig. Nu har hans vinterpäls börjat komma, vilket tyder...
Svar
14
· Visningar
1 084
Senast: Pinto
·
Foder & Strö Jag har dålig koll på vad som finns på marknaden när det gäller mineralfoder med organiska mineraler. Är det någon här på buke som vet...
2
Svar
37
· Visningar
3 455
Senast: ameo
·
Hästvård Är det vanligt hos hästar? Vad är symptomen? Egna erfarenheter?
Svar
3
· Visningar
2 340
Hästvård Jag har hand om en halvblodsvalack på 29 år. I regel är han frisk och kry, men är naturligtvis rätt stel av sig. För ca 14 dagar...
Svar
7
· Visningar
1 631
Senast: hallonmumrik
·
C
Hästvård Tyckte att tråden passade bäst här då den på sätt och vis handlar om hästvård. Från vanvård till..välvårdad?:rofl: Någon kanske...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: DonnaEx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka